• 1
  • 2
2007-10-30, 00:47
Medlem
Beroys avatar
Hejsan.
Såg idag en reklam på kanal 5 (om jag inte minns fel) där det var en stor äcklig köttbulle som kom rullandes. Den såg fanimej riktigt jävla äcklig ut!
Efter den äckliga köttbullen kom McDonalds logga och deras slogan-melodi.
Är det värkligen sant? Kan man köpa köttbullar på donken? Någon som prövat dessa köttbullar som ser ut som något slags maginnehåll på reklamen?

EDIT: Efter närmare undersöking hittade jag detta pressmeddelande från McDonalds: http://www.mcdonalds.se/sweden/SiteD...257378003B2EF3
Dock kvarstår frågan om hur de smakar!
Citera
2007-10-30, 00:51
Medlem
Flytande_argots avatar
Har inte testat dem, men en snabb googling gav detta vid handen:

http://www.nwt.se/ArticlePages/20071...01_577.dbp.asp

Köttbullar äter man ju för övrigt på IKEA och ingen annanstans!
Citera
2007-10-30, 00:51
Medlem
Photechs avatar
Blir en jobbig natt. Har likt dig uppmärksammat just precis samma reklam och gravt snabbmatsberoende som jag är kommer jag under morgondagen (imorgon idag?) undersöka detta närmare och bestämt kräva smakprov då jag står för uppskattningsvis 2% av McD Sveriges årsomsättning..
Citera
2007-10-30, 00:54
Medlem
H0nkens avatar
Även jag såg reklamen för första gången på femman ikväll. Saken skall undersökas noggrant i morgon. Trodde först inte mina ögon när den så välformade burgaren i reklamen skiftade form till en stor ful köttbulle.
Citera
2007-10-30, 00:55
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photech
Blir en jobbig natt. Har likt dig uppmärksammat just precis samma reklam och gravt snabbmatsberoende som jag är kommer jag under morgondagen (imorgon idag?) undersöka detta närmare och bestämt kräva smakprov då jag står för uppskattningsvis 2% av McD Sveriges årsomsättning..

Haha, vilken äcklig människa du är!
Citera
2007-10-30, 00:57
Medlem
Beroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photech

Haha! Låter bra! Ge oss en recension efter du prövat!
Ta gärna ett kort också om du har möjlighet!
Citera
2007-10-30, 00:57
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Haha, vilken äcklig människa du är!
Varför är han det? McDonalds = kärlek så är det bara.
Citera
2007-10-30, 00:58
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Varför är han det? McDonalds = kärlek så är det bara.

Låter inte helt hälsosamt att stå för 2% av deras årsomsättning. Vara bara en bild av en sådan tjockis jag fick i huvudet.

McDonalds = världens samlade ondska. Värre än Hitler.
Citera
2007-10-30, 00:59
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Låter inte helt hälsosamt att stå för 2% av deras årsomsättning. Vara bara en bild av en sådan tjockis jag fick i huvudet.

McDonalds = världens samlade ondska. Värre än Hitler.
Äh.. Dra till Kuba!
Citera
2007-10-30, 01:10
Medlem
Om det är sant? Tja, vad gissar du på själv om du själv sett reklamen på TV? Eller är det kanske McD som har några miljoner över och kände för att spendera dessa pengar på att spela oss alla ett litet spratt?

Tycker dock det är ett märkligt steg för McD att ta.. De vill framstå som väldigt miljömedvetna, samtidigt som det ofta talas om hur mycket köttindustrin tar från jordens resurser, så lanserar man en produkt som en köttbulle i dessa tider? Märkligt tycker jag.. Typ som att Volvo skulle gå ut och lansera en ny bensinslukande bil..
Citera
2007-10-30, 01:17
Medlem
Min polare beställa kycklingvingar idag, eller tja.. något i den stilen, kyckling i små påsar var det iaf.

Det som gjorde mig, och även han lite fundersamma var att det stod köttbullar på dem små påsarna.

Antagligen så hade dem fått slut på kycklingpåsarna eller bara tagit fel, dock tyckte jag det var lite lustigt fram tills nu då dem tydligen ska/har börjat med köttbullar.
Citera
2007-10-30, 01:18
Medlem
Beroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Om det är sant? Tja, vad gissar du på själv om du själv sett reklamen på TV? Eller är det kanske McD som har några miljoner över och kände för att spendera dessa pengar på att spela oss alla ett litet spratt?

Tycker dock det är ett märkligt steg för McD att ta.. De vill framstå som väldigt miljömedvetna, samtidigt som det ofta talas om hur mycket köttindustrin tar från jordens resurser, så lanserar man en produkt som en köttbulle i dessa tider? Märkligt tycker jag.. Typ som att Volvo skulle gå ut och lansera en ny bensinslukande bil..

Håller med dig! Nu kommer jag lite offtopic, hoppas ni överlever ändå!
Har ni läst om städbolaget som McDonalds haft anlitat använt sig av svart arbetskraft? Tydligen ska dessa stackars satar som städar dessa äckliga toaletter och feta bord, bänkar whatever känat sämmre än jag, på mitt första sommarjobb, SVART? Då snackar vi om 37 kr/timman. Ett jävla snesteg, då de ska låtsas vara så jävla duktiga och skänka pengar till rädda barnen och röda korset eller vad det nu är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in