• 1
  • 2
2007-10-29, 21:20
Medlem
apoteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munah
Jag hade tänkt att den skulle vara laglig.
Får söka sånt där danstillstånd, Det borde väll inte vara några problem?
Annars blir den "olaglig"

Jo dom som "jobbar" ska vara nyktra annars får dom inte ett skit betalt.

Dock kan man väll ha en "vip" chill hörna ngnstans som du sa där man bjuder på lustgas och ngn spacecake

tänkte inte allt för många och inte allt för få.
300 pers? Liksom första gången.

Men jag tänker, om jag säljer typ redbull och lite annan dricka, Måste jag ha försäljnings tillstånd och massa saker då? Du verkar ju iaf ha erfarenhet

Hur mycket kan jag ta betalt ? Ljud och ljus anläggningar lär ju kosta lite. Eller så hyr jag?

Ja fixa allt nu på vintern sen på sommarn så smäller det

Alltså. Danstillstånd har man så gott som aldrig, såvida det inte gäller en stor fest. 300 är en liten fest. För att sälja red bull och läsk och liknande behöver du ett cafétillstånd. Både danstillstånd och cafétillstånd kan man väl få om man vill, men det kostar tusenlappar. Inga rejv med under 500 gäster bryr sig om att skaffa sånt.

Att bjuda på spacecakes kan du också glömma, om du inte vill åka dit riktigt illa när polisen kommer. För det gör de allra oftast. Är allt som det ska brukar de bara kolla läget, hittar de dina spacecakes så stänger de ner festen på momangen och du kan se fram emot rättsliga efterspel. Som festarrangör gör du absolut bäst i att officiellt sett inte uppmuntra droger på din fest.

Och ljudanläggning, jösses, ja, självklart hyr du. Finns inte ens chans att du kan inhandla en ljudanläggning lämplig för en lokal som rymmer 300 pers. Man hyr alltid. Samma med ljus, lasrar osv.
Hur mycket du tar betalt beror helt på hur det ser ut i budgeten som du gör. Börja med att sätta ihop ett teoretiskt arrangemang och se vad slutsumman skulle landa på, och räkna ut vad du skulle behöva ta i inträde för att det ska gå runt. Det kan kosta allt ifrån 50 spänn till 350, helt beroende på vilka som spelar och hur arrangemanget ser ut. Tänk på att i budgeten ska ALLT finnas med. Från lokalhyra till kostnad för pennor och papper och bensin till bilarna som ska förflytta prylar ut till festen. Allt.
Citera
2007-10-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apotek
Alltså. Danstillstånd har man så gott som aldrig, såvida det inte gäller en stor fest. 300 är en liten fest. För att sälja red bull och läsk och liknande behöver du ett cafétillstånd. Både danstillstånd och cafétillstånd kan man väl få om man vill, men det kostar tusenlappar. Inga rejv med under 500 gäster bryr sig om att skaffa sånt.

Att bjuda på spacecakes kan du också glömma, om du inte vill åka dit riktigt illa när polisen kommer. För det gör de allra oftast. Är allt som det ska brukar de bara kolla läget, hittar de dina spacecakes så stänger de ner festen på momangen och du kan se fram emot rättsliga efterspel. Som festarrangör gör du absolut bäst i att officiellt sett inte uppmuntra droger på din fest.

Och ljudanläggning, jösses, ja, självklart hyr du. Finns inte ens chans att du kan inhandla en ljudanläggning lämplig för en lokal som rymmer 300 pers. Man hyr alltid. Samma med ljus, lasrar osv.
Hur mycket du tar betalt beror helt på hur det ser ut i budgeten som du gör. Börja med att sätta ihop ett teoretiskt arrangemang och se vad slutsumman skulle landa på, och räkna ut vad du skulle behöva ta i inträde för att det ska gå runt. Det kan kosta allt ifrån 50 spänn till 350, helt beroende på vilka som spelar och hur arrangemanget ser ut. Tänk på att i budgeten ska ALLT finnas med. Från lokalhyra till kostnad för pennor och papper och bensin till bilarna som ska förflytta prylar ut till festen. Allt.

Tack för tipsen.
Men om det är lagliga substanser i mina spacecakes så lär jag ju inte få skit efter? Och så kan man bjuda några av slutet av festen och hoppas på det bästa?
Citera
2007-10-29, 23:21
Medlem
2500s avatar
När jag varit på rave har dom stått och sålt lustgas öpptet i alla fall. Men dom kanske bortförklarar det med aqtt dom "hade slut på helium till ballongerna"
Citera
2007-10-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
När jag varit på rave har dom stått och sålt lustgas öpptet i alla fall. Men dom kanske bortförklarar det med aqtt dom "hade slut på helium till ballongerna"
Tror det inte vore några problem att sälja nått med tillstånd att sälja.
Om det inte är klassat som värken narkotika eller hälsofarligt.
Allt polisen kan göra är att beslagta för att testa vad det är och för att det inte är nått så måste dom lämna tillbaks grejerna. dock kan ju festen bli förstörd.
Men bör ju inte straffas för något och kan göra det i slutet av festen så riskerar jag mindre. Så får det funka eller inte helt enkelt.
Citera
2007-11-01, 05:23
Medlem
b0gfettos avatar
Är det viktiga att du får iväg dina "spacecakes" eller att ha en fest som inte blir avbruten? Ha en brytfest eller fixa nåt vid ett brofäste isf.
Förr i tiden så såldes det ju drycker på Docklands med "småskumt" innehåll men det var lagligt, har för mig att det var energidrycker med ephedra eller liknande. Det brydde sig inte snuten om men då var det lite mer liv i ravescenen (har ingen koll nu så vet inte alls vad som händer iofs, men folk minns nog Docklandstiden).
Citera
2007-11-01, 06:57
Medlem
rikoes avatar
Bjud mig
Citera
2008-08-31, 13:45
Medlem
Hur många personer får man max ta in för att man måste ansöka om danstillstånd? Tex har man en rave fest med 20-30 pers måste man även då ha danstillstånd?
Citera
2008-08-31, 14:12
Medlem
byyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte85
Hur många personer får man max ta in för att man måste ansöka om danstillstånd? Tex har man en rave fest med 20-30 pers måste man även då ha danstillstånd?

Det tror jag inte, annat vore ju löjligt!
Citera
2008-08-31, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte85

Borde det ju inte vara, i så fall skulle man ju tvingas ansöka om danstillstånd på vanliga hemmafester.
Citera
2008-08-31, 14:32
Medlem
KingPsychedelics avatar
festinfo.

1. säkra antalet som kommer, alternativt se till o få fakturorna efter festen, annars kan du få punga ut merparten, (Höga folk minns inte någonting)

2. Begränsa antalet till säg en hundra stycken, för o testa efetrsom det är din första fest,

3. hyr en lokal av ngn kyrkorörelse eller en privat uthyrare, då kan inte grisen komma o göra tillslag. (hur som helst)

4. organisation, organisation, organisation, vakter, line-up, dricka, vatten vatten vatten vatten vatten, första hjälpen, snacks, frukter, gör den som en privat fest, där det till o med kan stå att du bjuder på sptriten, vilket gör att snuten får det ännu svårare att slå till.

5. Ha flyers till festen, den pundiga hjärnan funkar som hos barn, enklare o relatera till bilder,

6. om du har nummer på flyers osv, se till att dem är oregistrerade, samma med email, kör krypterade,

7. endast face2face info, inte över tele osv,

8. transport fram o tebax, fram e bra med bussar, hem med svarttaxi,

9 knulllrum eller liknande, vi körde på tält, annars blir toaletterna upptagna hela tiden,

10. dokumentera festen, således kan du referera till bilderna för nästa fest.

11. skriv inte på FLASHBACk att du ska göra ngt sånt här, säpo och grisen har denna sidan udner uppsikt, nu kanske dem inte går på alla trådar som dem hittar, ...men ibland har dem tur o vi har otur.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -------

Har själv sysslat med sånna här tillställningar i 3 år körde oftast en stor fest var 6e månad, ca 50-100 pers, privata uthyrare, drog en vals om bibel afton eller dopfest. Dem flesta e bönder och super hela tiden så dem bryr sig inte. Ladugårdar är också bra.

Dessa vart helt olagliga, det flödade knark, sprit, frukter och fitta, sista festen tog allihopa E, det spårade ut helt å hållet, en kille försökte gå in i högtalaren då han tyckte att musiken var så härlig

En tjej blev först spankad sen nerslagen av en jättedildo (sån där med kukar på båda sidorna), en annan brud blev fingerpullad med en flugsmälla i VIP rummet.

Angående dricka, kör på alkoläsk och vatten,

peace
Citera
2008-08-31, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av byyy
Det tror jag inte, annat vore ju löjligt!
Så fort ordet rave ens nämns för polisen så väljer de att som oftast... Bete sig löjligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in