• 1
  • 2
2009-05-12, 23:17
Medlem
Hattpappers avatar
Drar upp denna gamla tråd för jag bara måste veta: Var får jag tag i Bhut Jolokia/Naga Jolokia i Stockholmsområdet? Jag vill inte behöva handla på nätet, men jag bara måste prova denna chili.
Citera
2009-07-12, 05:14
Medlem
Jag vill också veta var man kan få tag i denna frukt. Åt en med en kompis för några timmar sen och det bränns fortfarande i munnen och jag andas häftigt, och är yr.. galet. shit! Omöjligt att sova också. Svept massa mjölk.

Det känns bokstavligen som om man bränner sig. Ni vet när man bränt sig på fingrarna och handen, typ på fast i tungan och halsen , bakom ögonen. Helt underbart illa :P
Citera
2009-07-12, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Nån som har en aning om vart man kan få tag på det i Uppsala?
Har visserligen inte kollat, men har liksom en känsla av att det inte finns på Luthagens livs. Är dock inte hundra. Tänkte höra om någon i Uppsala har köpt?

Jag är också från Uppsala. Hör av dig om du hittar. ska konna på kina lee eller de indiska importställena. Kanske Sivia matcenter kan ha?
Citera
2009-07-14, 00:59
Medlem
Är lite gamla posts här men såg att någon nyligen har frågat. Den finns att köpa på http://www.extremefood.se. (http://www.extremefood.se/default.as...id=74&uulid=77 direkt länk till där den finns. Bara att scrolla ner lite så hittar ni den.)
Citera
2009-07-14, 10:01
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deewan
Jag är också från Uppsala. Hör av dig om du hittar. ska konna på kina lee eller de indiska importställena. Kanske Sivia matcenter kan ha?
Jag såg faktiskt på ICA maxi (heter det väl? det bortom ICA väst) för några veckor sen!
Citera
2009-07-18, 02:42
Medlem
sweet!

Frågade mina päron hemma, som är asiater, om naga morich, och de tog fram en burk som de hade köpt på bhaibhai eller nåt sånt, i stockholm. Det var iofs bara en röra med naga morich, den var inte så stark.. typ som tabascos habanerosås.

Men själva frukten, måste provas alltså
Citera
2010-09-30, 05:37
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Är det någon som vet en internetbutik som säljer? Har kikat på www.extremefood.se . Men dessa har haft slut hur länge som helst. Skickade mail för kanske 1-1.5 månader sedan och frågade om de skulle ta in det igen. Jag fick svar att det var på väg in, men fortfarande ingenting.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in