Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-29, 15:06
  #1
Medlem
Östermalmsskolan visar vägen och inför förbud mot perversmodet att ha byxorna nere vid knäveckan för att visa kalsongerna.
Citat:
Eleverna på Östermalmsskolan i Stockholm uppmanas att dra upp byxorna. I ett veckobrev som i förra veckan skickades hem till elever och föräldrar talade skolan om att man sedan i våras har infört en regel mot byxor med häng och tröjor med djupa urringningar.
http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article1123862.ab

Det kan självklart se ut som en struntsak men när man hör hur föräldrar till de berörda barnen protesterar och säger att det inte är skolans sak så tycker jag det är helrätt. Denna inställningen hos föräldrarna, att skolan inte ska få säga till om någonting är helt fel, då dem själva uppenbarligen inte klarar av att lära sina barn vanligt hyfs.

Att detta möts med protester visar att lärare och den enskilda skolan måste få tillbaka rätten att utöva disciplin. Håller inte att föräldrar som inte kan uppfostra sina barn även ska ha inflytande på studiebiten. Då föredrar jag ett system där skolan kan täcka upp för sånt barnen inte fått lära sig i hemmet.
Citera
2007-10-29, 15:10
  #2
Medlem
Mycket bra. Artikeln är vinklad så att man ska rösta för att detta är "fascism" som vänsterpackarna brukar säga men majoriteten röstar ändå för. Och där är det ändå på AB, där det är mycket rött.
Citera
2007-10-29, 15:11
  #3
Avstängd
Lemasives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Östermalmsskolan visar vägen och inför förbud mot perversmodet att ha byxorna nere vid knäveckan för att visa kalsongerna.

http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article1123862.ab

Det kan självklart se ut som en struntsak men när man hör hur föräldrar till de berörda barnen protesterar och säger att det inte är skolans sak så tycker jag det är helrätt. Denna inställningen hos föräldrarna, att skolan inte ska få säga till om någonting är helt fel, då dem själva uppenbarligen inte klarar av att lära sina barn vanligt hyfs.

Att detta möts med protester visar att lärare och den enskilda skolan måste få tillbaka rätten att utöva disciplin. Håller inte att föräldrar som inte kan uppfostra sina barn även ska ha inflytande på studiebiten. Då föredrar jag ett system där skolan kan täcka upp för sånt barnen inte fått lära sig i hemmet.

Lägg ner, skolan är inte bara ett ställe där hjärnan ska läras in saker. Man ska utvecklas som person och få någon sorts livserfarenhet. Människor är inte manskiner som gör allt vad man vill, löjligt att lägga sig i sådana saker. Antingen har man skoluniform eller så har man inte man ska fan inte hålla på och mjäka sig.
Citera
2007-10-29, 15:36
  #4
Medlem
Urringningar och häng är väl ungefär lika stötande som Sverigetröjor...
Citera
2007-10-29, 15:43
  #5
Avstängd
spoozs avatar
Bra. Finns inget vidrigare än unga tjejer med djupa urringningar.
Citera
2007-10-29, 15:46
  #6
Avstängd
Quaere Verums avatar
Svår fråga, detta.

Problemet skulle ju aldrig uppstå om alla skolor privatiserades och det därmed blev upp till ägarna att avgöra.

Staten däremot ska vara så neutral som möjligt.

Jag är nog emot liknande generella förbud. Däremot anser jag att skolor ska, selektivt, ha rätt att vidta åtgärder om det blir för olämpligt.
Citera
2007-10-29, 15:47
  #7
Avstängd
Odess avatar
Bra! Då finns det inga ursäkter för att förbjuda slöjan i skolor heller!
Citera
2007-10-29, 15:49
  #8
Medlem
Chandler Bings avatar
Går jag bakom någon som har " byxhäng " så kliar det i fingrarna att få dra upp brallorna på dom. Det ser ju så himla obekvämt ut. Jag skulle inte palla att gå så i 10 minuter ens.

Jag tycker dock inte att det skall förbjudas för den sakens skull..........
Citera
2007-10-29, 15:51
  #9
Medlem
Ankdammsmans avatar
Skolor ska själv bestämma sina ordningsregler. Sen kan föräldrarna alltid välja att sätta barnen i en skola med andra regler om de inte gillar det.

Samma princip borde för övrigt gälla betyg. Vill du ha ungen i en skola utan betyg och bara grupparbeten eller i en med betyg och mer traditionell undervisning? Låt marknaden avgöra!

Själv tror jag att att flummarna anar att deras modell egentligen inte fungerar, men de vill inte stå där ensamma med misslyckandet. Bättre att dra med sig alla andra i skiten också så att det blir "rättvist".
Citera
2007-10-29, 15:55
  #10
Medlem
Jävla tönterier. Vet inte vad den där rektorn menar med att det är ohygeiniskt. Är idealet gubbmodet med byxorna uppdragna över naveln och en livrem runt om eller?
Citera
2007-10-29, 16:04
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chandler Bing
Går jag bakom någon som har " byxhäng " så kliar det i fingrarna att få dra upp brallorna på dom. Det ser ju så himla obekvämt ut. Jag skulle inte palla att gå så i 10 minuter ens.

Jag tycker dock inte att det skall förbjudas för den sakens skull..........

Jag förstår inte ens hur det funkar. Hur får man ens byxorna att stanna uppe när de är på hälften av skinkan eller har passerat hälften? Jag begriper inte det. Möjligen om man står helt still men så fort man rör på sig så borde dom ju ramla ner tycker man. Eller limmar dom fast byxorna? Förankrar dom med någon slags säkerhetssele runt penisroten?
Citera
2007-10-29, 16:09
  #12
Medlem
Chandler Bings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Jag förstår inte ens hur det funkar. Hur får man ens byxorna att stanna uppe när de är på hälften av skinkan eller har passerat hälften? Jag begriper inte det. Möjligen om man står helt still men så fort man rör på sig så borde dom ju ramla ner tycker man. Eller limmar dom fast byxorna? Förankrar dom med någon slags säkerhetssele runt penisroten?

Exakt min tanke, hur får dom brallorna att sitta kvar? putar dom ut med höften på nåt sätt eller rumpan? Varför ramlar dom inte ner när dom har passerat halva skinkan? Nån?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback