Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-10-29, 11:17
Medlem
Amirs avatar
Hejsan. En som jag kände förrut kom på mitt lösenord på steam till mitt konto.
Nu har han bytt det och jag vill ha det tillbaka. Är det någon som vet hur man tar tillbaka kontot för jag har testat på steampowered.com och allt sånt men ingenting fungerar.

MVH//Amir
Citera
2007-10-29, 11:22
Medlem
osis+s avatar
Kan man inte få passwordet skickat till sin mail?
Annars ska det gå att ta en bild på cd-keyn och få registrera om den.

Men köp ett nytt bara kostar väll runt 99:-
Så har du lärt dig det också att inte använda för lätta password.
Password som hejhej och hejsan osv. är ju inte ens att tänka på.

"Säkerheten sitter ca. 30 cm. ifrån skärmen"
Citera
2007-10-29, 11:23
Medlem
tpotss avatar
Bäst att du inte postar såna reqs på det här forumet. Tänk efter lite innan. 18-årsgräns.
Citera
2007-10-29, 11:31
Medlem
Amirs avatar
Det vet jag. Men #2 jag hade ganska svårt lösenord där innan. Vet ej om han har sett när jag skrev in det eller hur det var. Har inte cd key här. Så jag får väl köpa något nytt acc då.
Citera
2007-10-29, 11:34
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Jag lägger en instickar för antagligen kommer inte någon att hjälpa han hacka tillbaka sitt konto.

Jag har en hel del spel på mitt steamkonto, skulle uppskatta att det är runt 20-25 spel, väldigt många nya med.

Hur gäller det sedan om mitt kontot hackas, Borde jag enkelt kunna skicka in mitt ID-kort och bild på vissa kortet, eftersom jag har handlat en hel del spel igenom steam. Men även har sådana jag köpt igenom vanliga lådor.

Men annars gäller den vanliga säkerheten, bra lösenord, scanna efter spyware/virus en gång i veckan.
Citera
2007-10-29, 11:41
Medlem
Amirs avatar
okej då vet jag det.
Citera
2007-10-29, 11:56
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tpots
Bäst att du inte postar såna reqs på det här forumet. Tänk efter lite innan. 18-årsgräns.

Vad är det där för svar?
Citera
2007-10-29, 12:17
Medlem
osis+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zoidberg
Jag lägger en instickar för antagligen kommer inte någon att hjälpa han hacka tillbaka sitt konto.

Jag har en hel del spel på mitt steamkonto, skulle uppskatta att det är runt 20-25 spel, väldigt många nya med.

Hur gäller det sedan om mitt kontot hackas, Borde jag enkelt kunna skicka in mitt ID-kort och bild på vissa kortet, eftersom jag har handlat en hel del spel igenom steam. Men även har sådana jag köpt igenom vanliga lådor.

Men annars gäller den vanliga säkerheten, bra lösenord, scanna efter spyware/virus en gång i veckan.

Jag har inte en aning, men man ska iallafall kunna fota ditt fordral med cd keyn till counter strike och få kontot som använder den keyn avstängt och sen få en ny du kan registrera.

Har själv loggat in på steam konton då det stått något i stil med "Detta kontot är avstängt" eller "Detta konto tillhör inte dig" eller något liknande.

Dock vet jag inte hur det är om du bestält via kort osv.
Kanske också funkar.
Citera
2007-10-29, 14:43
Medlem
Amirs avatar
Jag fick kontot av någon. Så jag har inte någon CDkey.
Citera
2007-10-29, 14:56
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amir
Jag fick kontot av någon. Så jag har inte någon CDkey.

fick, eller "fick"?

Hursomhelst så finns det desvärre ingenting du kan göra ifall du varken har e-mailen som är kopplad till kontot, eller cd-keyn som har använts till kontot.
Citera
2007-10-29, 15:08
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osis+
Jag har inte en aning, men man ska iallafall kunna fota ditt fordral med cd keyn till counter strike och få kontot som använder den keyn avstängt och sen få en ny du kan registrera.

Har själv loggat in på steam konton då det stått något i stil med "Detta kontot är avstängt" eller "Detta konto tillhör inte dig" eller något liknande.

Dock vet jag inte hur det är om du bestält via kort osv.
Kanske också funkar.

Ja, förklarade lite kluddigt ser jag.

Boxarna, dvs dom gammla förpackningarna med HL1 och Counter strike finns nog inte kvar, men dom senaste spelen jag köpt har jag nästan enbart köpt igenom Steam med Visa kortet, Det borde vara lite lättare att får tillbaka sitt kontot då.

Vi pratar om spel för några tusen Så att jag skulle bli hackad nu skulle får Zoid att bli ledsen i ögat.

För övrigt älskar jag just nu Steam, Massa gammla spel släps igenom steam exempel Vampire: The Masquerade.
Citera
2007-10-29, 15:09
Medlem
EvilmasterMinds avatar
Testa bruteforca https://steamcommunity.com/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto