2007-10-28, 18:44
Medlem
Hur är det med Video codecs till Vista? Funkar det att t.ex avinstallera Elecard MPEG2 Video Decoder,Moonlight Cordless Ltd.,2.0 när Elecard MPEG-2 Video Decoder,Elecard Ltd.,1.1 på samma gång finns? Behövs den tidigare versionen? Använde programmet CodecInstaller för att kolla detta. Finns det andra program som kollar DirectShow filters osv?
Citera
2007-10-29, 10:44
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Vad förlorar du på att testa? Fem minuter på att installera om i värsta fall?

Edit: Och förresten, varför håller du på och meckar så mycket med en massa olika codecs som tydligen tar enorm tid att installera? Du klarar dig på 3-4 stycken. FFDshow och sen Real/QuicktimeAlt.
Citera
2007-10-29, 11:59
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det ligger nästan dagligen trådar om " Vista och codecs " på forumet.
Varför tar man inte del av dessa trådar och provar sig fram.
Det finns utmärkta avinstallationsprogram idag och dessa kan man utnyttjar om man nu vill vara " lekman ".

Lite Offt på trådskaparen.
Man tycker ser dig och dina trådar på varannan tråd och har diverse olika problem.Vad exakt är det du gör med tanke på alla trådar om supportfrågor?

Men gör som ÅnkelGunnar skrev.
Prova dig fram och dessa codecs som det nämns på den tråd räcker gott och väl.
Citera
2007-10-29, 12:49
Medlem
Pussylovers avatar
TS kanske driver en supporttjänst men har kört fast bland alla dumma frågor folk ställer så han/hon ställer dom här istället så vi andra kan svara på det åt honom/henne
Citera
2007-10-29, 14:12
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussylover
TS kanske driver en supporttjänst men har kört fast bland alla dumma frågor folk ställer så han/hon ställer dom här istället så vi andra kan svara på det åt honom/henne
I så fall kan han skicka sitt Visakortsnummer till mig i PM, alternativt prata med min chef om vad min timpeng är för den här typen av supportärenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in