2007-10-28, 15:51
Bannlyst
Såg den här på webhallen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=63219

Specifikationer
• Färg: Silver / Svart
• Vikt: 700 gram
• Dimensionerl (LxBxD): l106 x i142i x 147mm
• Kyltemperatur: 0 - l5°C
• Värmetemperatur: j60°C
• Effektförbrukning, DC:j 18 j- 25 W
• Effektförbrukning,l AC: 18 - 25 W

Någon som har denna?, har tänkt på att beställa den själv. Men tänkte höra hur den är verkar ganska bra iallfall
Citera
2007-10-28, 16:01
Medlem
Är väll bara att beställa handlar ju inte om många kronor...
Citera
2007-10-28, 16:37
Medlem
G3x0rs avatar
Problemet är ju bara att du måste hälla över läsken i den rostfria muggen och dricka där ur. Borde ju leda till att den blir avslagen.
Jag hade nog hellre köpt ett sådant där minikylskåp.

//G
Citera
2007-10-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cupiid
Såg den här på webhallen: http://www.webhallen.com/prod.php?id=63219

Specifikationer
• Färg: Silver / Svart
• Vikt: 700 gram
• Dimensionerl (LxBxD): l106 x i142i x 147mm
• Kyltemperatur: 0 - l5°C
• Värmetemperatur: j60°C
• Effektförbrukning, DC:j 18 j- 25 W
• Effektförbrukning,l AC: 18 - 25 W

Någon som har denna?, har tänkt på att beställa den själv. Men tänkte höra hur den är verkar ganska bra iallfall
"Minikyl" eller "Läskkylningsapparat", eller vad som helst. Trådens topic är en lika stor katastrof som kommunismens brott!
Citera
2007-10-28, 16:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G3x0r
Problemet är ju bara att du måste hälla över läsken i den rostfria muggen och dricka där ur. Borde ju leda till att den blir avslagen.
Jag hade nog hellre köpt ett sådant där minikylskåp.

//G

Nej inte om du tittar på bilderna så ser du att man kan stoppa ner läsken direkt..
Citera
2007-10-28, 16:54
Medlem
G3x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupiid
Nej inte om du tittar på bilderna så ser du att man kan stoppa ner läsken direkt..

Tycker det ser ut som att bara sådana äckliga termosmuggar skulle passa

EDIT: såg extrabilderna nu
Citera
2007-10-28, 17:35
Medlem
Enrödtråds avatar
Teknikmagasinet har något USB-kylskåp för läskburk. Den var betydligt billigare än ovanstående men det kanske är värdelöst skit.
Citera
2007-10-28, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enrödtråd
Teknikmagasinet har något USB-kylskåp för läskburk. Den var betydligt billigare än ovanstående men det kanske är värdelöst skit.

därför jag skulle kolla om detta var skit ifall man slösar 300 på den =P
Citera
2007-10-28, 18:39
Medlem
Per Plexs avatar
Nästan alla minikylskåp, kylväskor, läskkylare och liknande produkter som dykt upp de senaste åren har väldigt låg verkningsgrad. Anledningen är att de kyler med ett termoelektriskt element, och inte en kompressor med kylmedium som konventionella kylskåp och frysar använder.
Min erfarenhet av minikylar är att de inte duger till att kyla ner saker med, däremot är de bra till att bibehålla låg temperatur på redan kylda saker, dvs ställer du ner en kall dricka så håller den sig kall, medan om du ställer dit en rumsvarm läsk så får du vänta länge på att den ska bli kall.
Citera
2007-10-28, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Per Plex
Nästan alla minikylskåp, kylväskor, läskkylare och liknande produkter som dykt upp de senaste åren har väldigt låg verkningsgrad. Anledningen är att de kyler med ett termoelektriskt element, och inte en kompressor med kylmedium som konventionella kylskåp och frysar använder.
Min erfarenhet av minikylar är att de inte duger till att kyla ner saker med, däremot är de bra till att bibehålla låg temperatur på redan kylda saker, dvs ställer du ner en kall dricka så håller den sig kall, medan om du ställer dit en rumsvarm läsk så får du vänta länge på att den ska bli kall.

ok tackar, bra att veta tvekar lite nu om jag ska beställa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in