2007-10-28, 12:59
Medlem
nxstys avatar
Hallå

Jag har en D-link DIR-655 router. Tyvär har jag har inte varit helt nöjd med prestandan på den. Trots att 802.11n ska vara upp till 300mbit så ligger hastigheten på ungefär samma nivå som på min gamla 54mbits router.

Nu har d-link släppt nya firmware-udateringar som bland annat updaterar routern till den senaste 802.11n versionen samt ska förbättra prestandan. Felet är att dessa updateringar är till den amerikanska versionen, inte den europeiska. Det senaste firmware som finns för den europeiska är en gammal version.

Är det någon som testat att installera ett amerikansk firmware på en europeisk version av en d-link router? På sidan står det att man inte ska göra det men det borde väl inte spela någon roll? Det enda som borde skilja är ju lite regler och regulationer för radiotrafik som d-link måste följa och det spelar väl ingen större roll.
Citera
2007-10-28, 21:38
Medlem
merlin2s avatar
jag har haft samma sits men för en annan dlink modell. mailade dlink och frågade dem och deras svar var att om kör så så kommer garantin inte gälla ifall något strular.

så du får helt enkelt chansa.
Citera
2007-10-30, 21:05
Medlem
Jag har kört amerikansk firmware på min netgear router utan problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in