2007-10-28, 10:40
Medlem
Jag har ganska jobbiga överhettningsproblem på mitt X1950XTX. Idle ligger det på ca 80 grader och i load över 100 grader, då kommer det upp varningsmeddelanden som jag inte gillar när jag sitter och spelar. Kylningen sitter som den ska och jag har även byt kylpasta utan större resultat.
Så vilken är den bästa kylaren för x1950xtx?
Citera
2007-10-28, 13:02
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Jag har ganska jobbiga överhettningsproblem på mitt X1950XTX. Idle ligger det på ca 80 grader och i load över 100 grader, då kommer det upp varningsmeddelanden som jag inte gillar när jag sitter och spelar. Kylningen sitter som den ska och jag har även byt kylpasta utan större resultat.
Så vilken är den bästa kylaren för x1950xtx?

Vatten eller luft?
Citera
2007-10-28, 13:11
Bannlyst
prova med att damma av fläkten. Damsuga el. nått.
Citera
2007-10-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Vatten eller luft?

Luft hellst, måste bli en billig lösning

Insulin, jo jag har testat det med, antagligen är det ju något fel på kylplattan som ligger mot gpun.
Citera
2007-10-28, 18:33
Medlem
Willds avatar
Jag sällar mig till den skaran som har överhettningsproblem med det här grafikkortet. Jag har även bytt till en annan kylare, (http://www.webhallen.com/prod.php?id=56823) dock utan större skillnad i load.
När jag spelar tex HL2 går den över 100 c, vilket som sagt inte känns helt bra.

Om någon nu skulle ha något bra tips så tar även jag det =)
Citera
2007-10-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willd
Jag sällar mig till den skaran som har överhettningsproblem med det här grafikkortet. Jag har även bytt till en annan kylare, (http://www.webhallen.com/prod.php?id=56823) dock utan större skillnad i load.
När jag spelar tex HL2 går den över 100 c, vilket som sagt inte känns helt bra.

Om någon nu skulle ha något bra tips så tar även jag det =)

Mjo visst är det jobbigt. Jag är sugen på att sälja kortet medans man kan få nåt för det och skaffa ett 8800gt istället Lite tröttsamt med dessa värmeproblem hela tiden.
Citera
2007-10-29, 15:58
Medlem
Couplands avatar
Arctic Cooling Accelero X2 är en jävligt bra kylare till det kortet. Vet inte vem som säljer den billigast, men det lär inte vara så svårt att ta reda på.
Citera
2007-10-29, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coupland
Arctic Cooling Accelero X2 är en jävligt bra kylare till det kortet. Vet inte vem som säljer den billigast, men det lär inte vara så svårt att ta reda på.

Tack för svaret. Jag har kikat på den men vart direkt tveksam med tanke på dess storlek och låga pris, men självklart ska jag ta o kolla upp det nu. (har ändå hört ett par bra grejer om den).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in