2009-02-11, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Creek
Men det var han. Rånade banken med en luftpistol.

Det låter jag bli osagt.

Citat:
Skitsnack rent igenom. Hans egen historia om det med att domaren skulle vara släkt med kassörskan eller det är din? Ok att misslyckades, men då får han fan stå för det med

Hans advokats historia efter lite research.
2009-02-11, 20:42
Medlem
FlyingMachines avatar
Finns det någon som har lite mer info om "Safe line"? Var sitter lapparna? Är väldigt intresserad av detta projektet.

Skönt att någon tar itu med problemen, fast det känns som om tjänsten kommer utnyttjas. Vad finns det för garantier att gängmedlemmar inte kommer be om hjälp?
2009-02-11, 20:49
Medlem
Bonzo666s avatar
Jävla fitt-Landskrona..

Hade inbrott för ungefär 2 veckor sedan. Grannen hade påhälsning idag. Har installerat larm och sett över andra åtgärder visserligen, men funderar mer och mer på medborgargarde/grannsamverkan.. Helt jävla otroligt att man ska behöva leva så här i Sverige?! Fan vad less jag är.

Om någon har ett nummer till lappuppsättarna så pm:a gärna. Finns det ingen fungerande polis så får det väl bli en regression till förövarnas förståelsenivå.
2009-02-11, 20:50
Medlem
Tänkte fota nån v lapparna och lägga ut här men de verkar ha tagits ner iaf där jag sett dem tidigare i veckan. Det fanns mer info i kommentarerna till nyheten på HD.se men de blev borttagna efter några timmar av HDs åsiktspolis.

Även om jag som jag sa tidigare rent principiellt är emot medborgargarden tycker jag det ändå är positivt att folk engagerar sig. Det sänder också en tydlig signal till det officiella samhället och tvingar det att agera.

Har sett lappar i busskurer och runtikring på stationen.
2009-02-11, 20:55
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Tänkte fota nån v lapparna och lägga ut här men de verkar ha tagits ner iaf där jag sett dem tidigare i veckan. Det fanns mer info i kommentarerna till nyheten på HD.se men de blev borttagna efter några timmar av HDs åsiktspolis.

Även om jag som jag sa tidigare rent principiellt är emot medborgargarden tycker jag det ändå är positivt att folk engagerar sig. Det sänder också en tydlig signal till det officiella samhället och tvingar det att agera.

Har sett lappar i busskurer och runtikring på stationen.
Det är ju uppenbarligen sjukt med medborgargarde i ett land som har haft fred i över 100 år, inte haft konflikter och har en skattesats som vår. Men vad gör man?
2009-02-11, 21:28
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Det är ju uppenbarligen sjukt med medborgargarde i ett land som har haft fred i över 100 år, inte haft konflikter och har en skattesats som vår. Men vad gör man?

Det är just det som är problemet vi har haft fred allt för länge. Det är inte naturligt. Människan är byggd för att förinta. Får hon inte förinta blir hon onaturlig och låtsassnäll.
2009-02-12, 04:31
Medlem
Golonkas avatar
Äntligen! Nu börjar det röra på sig! Medborgargarden har jag hoppats länge på som fan. Nu smäller det snart!
2009-02-12, 05:28
Bannlyst
Det var ju goda nyheter för en gångs skull. Hoppas verkligen det händer nåt nu och att packet åker på spö.
2009-02-12, 07:03
Medlem
Golonkas avatar
Följer man lokalblaskan Helsingborgs Dagblad kan man lätt tro att det rör sig om Rio De Janeiro eller Bogotá... Det är inte en DAG utan något väpnat rån, skottlossning eller jävla elände och då gör HD precis allt för att undvika redovisa vilka som är upphovet till den här skiten.

Medborgargarden, som sagt var.... Inte en jävla dag för tidigt!

Men jag hade helst av allt sett att man satte upp en polisstyrka typ BOPE för att ta itu med slöddret på lämpligast sätt: Skjut dem som gatuhundar!
2009-02-12, 07:07
Bannlyst
Hur kan det förekomma så mycket problem i en stkistad obetydlig liten skitstad som Landskrona?

Varje gång man haft vägarna förbi där har det inte funnits en enda kotte ute.
2009-02-12, 07:10
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanderbeg
Hur kan det förekomma så mycket problem i en stkistad obetydlig liten skitstad som Landskrona?

Varje gång man haft vägarna förbi där har det inte funnits en enda kotte ute.

Tro det eller ej, men ditt nick ger faktiskt en ledtråd till Alla Problems Moder i Landskrona....
2009-02-12, 11:26
Medlem
Bobby Creeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Följer man lokalblaskan Helsingborgs Dagblad kan man lätt tro att det rör sig om Rio De Janeiro eller Bogotá... Det är inte en DAG utan något väpnat rån, skottlossning eller jävla elände och då gör HD precis allt för att undvika redovisa vilka som är upphovet till den här skiten.

Medborgargarden, som sagt var.... Inte en jävla dag för tidigt!

Men jag hade helst av allt sett att man satte upp en polisstyrka typ BOPE för att ta itu med slöddret på lämpligast sätt: Skjut dem som gatuhundar!
Du själv verkar vara en hemhund! Så inget kommer hända dig så länge du skriver ner vad du tycker och inte säger det högt ut. Hatar också såna personer från landskrona, men inte fan säger jag skjut dom! Gör det själv om du vill, din jävla fegis. Du är själv inte bättre än dom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in