Får nog halvbekräfta Golonkas lilla misstanke om att det handlade om bråk mellan svenskar och albaner/kosovoalbaner. Stämmer tyvärr och stämmer som vanligt när det handlar om Landskrona.. Bor nära LK och åkte igenom samma dag. Har faktiskt hört från oväntat håll att "man inte står ut med dem längre". Från folk som hellre skulle dö än att rösta på SD eller ens hamna i närheten av rasism/främlingsfientlighet. Egentligen hamnar jag också i den kategorin. Men Landskrona är tamigfan så genomfuckat att man ibland blir helt sjuk. Det finns dock gott om WT i den staden men det vore lögn att hävda att det inte finns enorma problem kring just en enskild grupp..
Har som sagt hört allt från högerfolk till mysvänstermänniskor till SD:are till invandrare själva (!) att det fan inte går så mycket länge till. Och visst, jag kan säga vad jag vill om positiva tankar kring I&I, men samtidigt så finns det noll chans att jag skulle låta mina barn gå i skola i Landksrona (kommunal). Landskrona är nog det bästa exemplet man kan ge kring SD:s i min mening fånförenklad samhällsbild. Därför att det stämmer ganska bra in på LK!
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Jag tvivlar, tyvärr skall sägas, på att det var Sven, 43 som gick ut igår natt och slogs. Det verkar troligare att det var ett gäng svenska ungdomar som stötte ihop med ett gäng albanska sådana, icke sant?
Svensk WT-ungdom som efter några öl med glädje höjer högerhanden och som har precis lika svårt som socialdemagogerna för att se två sidor av saken -- det är inte en grupp jag ger särskilt mycket mer för än för albanerna.
Tugget om att detta är dagen då svensken vaknade upp kan ni lägga ned, den dagen är fortsatt väldigt avlägsen, så länge vi botar symtomen och det dessutom med våld.
Problemet är liksom att det inte bara är skinheads, fjortisar eller WT som bråkar med albaner/kosovoalbaner. Många vill gärna applicera en bild från Malmö, Sthlm eller Gbg på Landskrona. Bråkstakar hittar bråkstakar och problem uppstår. Detta är faktiskt lite annorlunda. Sven, 43 i Sthlm skulle knappast tänka sig att uttrycka att man inte orkar med "jävla kosovoalbaner". Sven, 43 i Landskrona gör det sannolikt idag. Inte pgd av WT-faktorn utan därför att det är så MYCKET problem i en så relativt LITEN stad. Svensken som "vaknar upp" är inte riktigt min grej.. men man kan definitivt påstå att saker är så långt över gränsen i LK att tabun bryts och att en förändring i mentaliteten kan ligga i.
En undersökning i Svd:
Citat:
Regionstyrelsen och kommunen satsar miljoner på att skapa ett socialt hållbart Landskrona med arbete, utbildning och trygghet för alla invånare. Tror du att det lyckas?
Ja! 12.0%
Ja, åtminstone förbättras siutationen något. 28.8%
Nej, det är redan kört. 53.9%
Vet ej. 5.2%
53% i denna lilla undersökning röstar på "Nej, det är redan kört" angående Landskrona. Det är ganska magstarkt. Jag röstade också på det alternativet.