2009-03-24, 14:48
Medlem
Bobby Creeks avatar
Sju flickor misshandlade 14-åring
http://hd.se/landskrona/2009/03/24/sju-flickor-misshandlade-14-aaring/

16-åring dömd för våldtäkt på 11-årig flicka
http://hd.se/landskrona/2009/03/24/16-aaring-doemd-foer-vaaldtaekt-11/

Och som vanligt så vet Albanien Soul allt.. (eller nu vad han heter).
2009-03-25, 03:07
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Varför började Iqballsupportrarna börja prata om gråtande barn?

För att de vet att sådant irrelevant och lögnaktigt trams funkar på journalister, politiker och socialbatikhäxor. Oj, vad överraskade de blev när de kom till ett fritt forum!
2009-03-25, 04:38
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Varför började Iqballsupportrarna börja prata om gråtande barn? Deras skitlånga inlägg gav mig huvudvärk och gjorde ingen glad. Förutom kanske just Iqball.

Iqball har inga supporters.... Om man får tro kommentarerna i tråden, verkar de flesta på Fria Nyheter vara inne på att hon författar alla support-inläggen själv!

Kärringen verkar djupt störd och har tydligen varit på Fria Nyheters red och beskyllt dem för att lämna ut personuppgifter om ap-skaftet... Det lustiga i det sammanhanget är att hon finns på Eniro med telefon, adress och allt samt att hon på sin hemsida lagt ut sin email...

Skulle vara kul om någon av forumets landskrona-albaner kan lägga upp en blänkare om vem fan kärringen Igball egentligen är och hur man ser på henne i communityn. Hon framställer sig själv som värsta ledargestalten, minst sagt, och påstår tydligen att hon är auktoriserad tolk, vilket motbevisats av ettriga häcklare.
2009-03-25, 17:23
Bannlyst
Mångkulturell väkatrutbildning

Nu har de sociala problemen i Landskrona även färgat av sig på den högre utbildningen... eller är det rektorn som är sverigedemokrat?

http://www.kyguiden.se/Docs/Course.aspx?aid=96cef8c7-7274-4f34-af5f-0241e4d0a2f6&cid=55046eea-b1c7-4ebb-942b-a0ed1b21beb4&sort=Name&order=
2009-03-25, 17:55
Medlem
Intelligents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunder84
Frågan är om inte det är jag som har pistolen nästa gång?!
Skämt och skidor men du förstår poängen.

Jag menar inget illa men ditt förslag är sämsta tänkbara!
Varför i hela helvete skall man som svensk, behöva flytta ifrån en stad som man trots allt trivs i? Det är inget fel på Landskrona bortsett från den enorma andelen invandrare.

Helt ärligt är det en känsla av enorm uppgivenhet jag känner inför denna typ av diskussion. Man kan inte framföra sakliga argument utan att bli avfärdad som typisk smygrasist eller politiskt inkorrekt. Det är ett väldigt stort problem just här i stan och jag undrar verkligen vad man kan göra?

Var skall man börja?

För drygt en vecka sen såg jag ett anslag på Kvantum som någon satt upp.
Det var mer eller mindre ett upprorsbildande anslag som i korthet gick ut på att nu jävlar är det nog. Skicka sms för att gå med i kedjan och sen när det väl är dags så bara ring så kommer "vi". Det enda "vi" kräver i gengäld är att du ställer upp nästa gång.

Den typen av medborgargarde kommer sluta med att någon dör.
Så är stämningen idag. Sorgligt men ack så sant.

Det enda som verkligen kan förändra något är om den stora massan Svenskar går ihop. Då menar jag något större än lokala medborgargarden.

Skötsamma Svenskar har oftast mycket att förlora på att dela ut en smäll, Kanske 6 månaders fängelse eller mer?
Vi behöver uppbackning från stat och rättvisan. Släpp tyglarna på Svensken och ni ska få se vad s.k fega Svenskar kan göra.

Vi blir hela tiden nertryckta av samhället. Vi för en kamp på 2 fronter.

Just nu ska vi bara tacka och ta emot. Det är förjävligt. Men en sak är säker. Jag tänker inte spela hjälte så länge regeringen sitter med armarna i kors. Det känns som att vi ska släppa skiten tills skiten runnit in ända in i riksdagen och över alla ivrare av invandring.
Då vänder det. Och med tyngd. Hämtar dom släkten, ja då får hela släkten duktigt med stryk.
2009-03-25, 21:19
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Nu har de sociala problemen i Landskrona även färgat av sig på den högre utbildningen... eller är det rektorn som är sverigedemokrat?

http://www.kyguiden.se/Docs/Course.aspx?aid=96cef8c7-7274-4f34-af5f-0241e4d0a2f6&cid=55046eea-b1c7-4ebb-942b-a0ed1b21beb4&sort=Name&order=

Hur kan man dra likhetstecken mellan mångkultur och en allmän känsla av otrygghet?

Ett mycket bättre sätt att bekämpa våldets utbredning är att försöka få bort droger ur samhället, såsom alkohol. Men som vanligt har den intolerante svensken främlingsfientliga och inskränkta åsikter, som skyller allt på stackars nysvenskar. Svensken måste förbättra sin ickeexisterande kultur, särskilt när det gäller alkoholvanor.
2009-03-25, 21:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Iqball har inga supporters.... Om man får tro kommentarerna i tråden, verkar de flesta på Fria Nyheter vara inne på att hon författar alla support-inläggen själv!

Kärringen verkar djupt störd och har tydligen varit på Fria Nyheters red och beskyllt dem för att lämna ut personuppgifter om ap-skaftet... Det lustiga i det sammanhanget är att hon finns på Eniro med telefon, adress och allt samt att hon på sin hemsida lagt ut sin email...

Skulle vara kul om någon av forumets landskrona-albaner kan lägga upp en blänkare om vem fan kärringen Igball egentligen är och hur man ser på henne i communityn. Hon framställer sig själv som värsta ledargestalten, minst sagt, och påstår tydligen att hon är auktoriserad tolk, vilket motbevisats av ettriga häcklare.

Jag blir faktiskt lite deprimerad av att läsa detta. Vuxna karlar - ofta riktiga karatemästare av döma av inläggen - ser det som en seger att tjafsa med någon galen albansk bykärring på en obskyr blogg. Vad är det för fel på er?

Hur tror du själv att de ser på henne? Vettiga män har knappast något intresse för vad fruntimmren syslar med på sina kafferep. Varför inte bara sluta elda på henne genom uppmärksamheten?
Senast redigerad av Babianen 2009-03-25 kl. 21:37.
2009-03-25, 21:45
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslindgren
Hur kan man dra likhetstecken mellan mångkultur och en allmän känsla av otrygghet?

Ett mycket bättre sätt att bekämpa våldets utbredning är att försöka få bort droger ur samhället, såsom alkohol. Men som vanligt har den intolerante svensken främlingsfientliga och inskränkta åsikter, som skyller allt på stackars nysvenskar. Svensken måste förbättra sin ickeexisterande kultur, särskilt när det gäller alkoholvanor.
Hmm kan råda dig till att Beställa denna bok "Är kulturgenererad grov brottslighet myt eller verklighet?" ISBN: 91-85335-81-9.

T.ex sid 61 där övervägande andelen fällda i Svea Hovrätt 2002 för misshandel är av utländsk härkomst och då ska du veta att SCB räknar andra generations invandrare som Svensk .

På sid 63 kan man se att gärningsmännens härkomst fördelade utifrån landsgrupp så tar mellanöstern,Turkiet och Nordafrika förstaplatsen med 45%!

Sid 76 kan vi se att personer av utländsk härkomst är överrepresenterade när det gäller mord därför att 1 Svensk har blivit fälld för detta i Svea Hovrätt 2002 medan 16 personer av utländsk härkomst har blivit fällda för detta samma år i Svea Hovrätt.

Rekomenderar alla som är less på pk:iter att köpa denna bok och dänga i skallen på dom när dom lismar sin smörja om att det är inget fel på massinvandringen .
Senast redigerad av Flashen1961 2009-03-25 kl. 21:49.
2009-03-26, 09:21
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

Kanske för att man besitter en något sånär rimlig kvot av intelligens? Kanske för att vilken läskunnig person som helst kan jämföra forna och samtida mångkulturella samhällen med homogena nationer, och där man tydligt ser kopplingen mellan våld, kriminalitet och mångkultur?

Amerikas motsvarighet till BRÅ har sedan årtioenden konstaterat att våldsbrott ökar MARKANT i de mest rasblandade städerna.

Alltså ser vi, var vi än söker mångkulturen, en ökad otrygghet, en splittring mellan folkgrupperna som är helt naturligt, och som inte låter sig överbryggas av majoriteten av individerna inom respektive folkgrupper.

Om du motsätter dig detta så anbefaller jag dig att visa upp EN ENDA mångkultur, samtida eller historisk, som inte har dragits med otsättningar och våld mellan folkgrupperna. En enda, det räcker. Om du inte kan prestera detta så måste du erkänna att mångkultur - liksom droger och alkohol - är en faktor som ÖKAR otryggheten i ett samhälle, och som därför bör minimeras.
2009-03-26, 09:29
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag blir faktiskt lite deprimerad av att läsa detta. Vuxna karlar - ofta riktiga karatemästare av döma av inläggen - ser det som en seger att tjafsa med någon galen albansk bykärring på en obskyr blogg. Vad är det för fel på er?

Hur tror du själv att de ser på henne? Vettiga män har knappast något intresse för vad fruntimmren syslar med på sina kafferep. Varför inte bara sluta elda på henne genom uppmärksamheten?

Man kanske hoppas kunna hetsa henne till självmord?

Din omsorg om dina östeuropeiska olycksbröder är lite rörande, faktiskt! Ring tanten och ge henne ett stödsamtal, vettja!
2009-03-26, 10:22
Medlem
Naturelyogurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noonien
Sverige har haft fred hur länge som helst, medan dessa folk har stridit hur länge som helst. De har givits många chanser att invandra till civiliserade länder och i alla fall så har det lett till stora våldsamheter! Du verkar se det som svenskars fel och svenskars ansvar! Jag vill helt enkelt inte ha hit dessa jävla idioter som förstör och drar ner alla samhällen de välkomnas till. Jag ser det som så att ju tidigare rejäla oroligheter kommer, ju tidigare kommer hela folket få upp ögonen och politiker och media kommer inte längre kunna hyckla med problemen. Jag vill ta tag i problemen, du vill förneka dem.

vakert
2009-03-26, 10:38
Bannlyst
Citat:

Det undrar jag också. Men det är ju så det låter när man läser kursbeskrivningen. Det som en del beskriver som sociala problem (våld med mera) beskriver uppenbarligen många som mångkultur. Eller kanske var det så att rektorn själv ansåg att mångkulturen gör det nödvändigt med en ny väktarutbildning av andra skäl? Vill han vinna poäng hos Mona Sahlin rent av?

Våldet utförs ju både med och utan berusning, tyvärr, så det är tvivelaktigt om en restriktivare alkohollagstiftning skulle hjälpa. Kriminaliteten kring smuggling borde ju öka i så fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in