Jag förespråkar portion mycket, men måste erkänna att det var en tuff övergång från att ha snusat lös i 4 år. Men herre gud, nu när du fortfarande är ovan vid lössnuset, varför starta en dålig vana?
Jag har både snusat och rökat under 4-5 års tid nu. men har gått över till snus helt. jag snusar för det mesta portion på jobb och i allmänheten. men hemma ibland så brukar jag slänga in en lös.
jag började med att packa snuset. men märkte snabbt att det är bättre att skippa det då den bara sprack och smulorna fann i hela munnen. men lägger jag bara in en utan att packa så händer inte det.... så mitt tips är att inte packa=)
Jag har både snusat och rökat under 4-5 års tid nu. men har gått över till snus helt. jag snusar för det mesta portion på jobb och i allmänheten. men hemma ibland så brukar jag slänga in en lös.
jag började med att packa snuset. men märkte snabbt att det är bättre att skippa det då den bara sprack och smulorna fann i hela munnen. men lägger jag bara in en utan att packa så händer inte det.... så mitt tips är att inte packa=)
Sex år senare tror jag ts har fattat grejen och fått svar på sin fråga.
röda lacket är ju snusens holy grail vad gäller bakvänlighet, tyvärr sjukt tråkig smak om man är van vid t.ex. rapé. jag kör själv portion på dagen och slänger in en eller två lös på kvällen för att götta till det lite.
ni som kör lös hela tiden, hur skulle ni rangordna dom i termer av bakbarhet?
Är det bara Swedish Match snus som gäller eller får andra vara med också?
Jag skulle vilja slå ett slag för LD Lös. En någorlunda färsk dosa har härlig fuktighet och är mycket lättbakad. Kanske inte som Röda Lacket men inte långt ifrån. Jag är ingen erfaren lössnusare precis, men med denna är det aldrig några konstigheter att baka en rejäl när man är på det humöret.
ni som kör lös hela tiden, hur skulle ni rangordna dom i termer av bakbarhet?
När man har vant sig med lössnus och hur man fixar en paj så spelar det mindre roll vilket snus man väljer då det hänger på tekniken, tycker främst att Ettan och Göteborgs Prima Fint är två finmalda och lättbakade snus för nybörjare, och ren, len tobakssmak för nybörjaren.
Är det bara Swedish Match snus som gäller eller får andra vara med också?
Jag skulle vilja slå ett slag för LD Lös. En någorlunda färsk dosa har härlig fuktighet och är mycket lättbakad. Kanske inte som Röda Lacket men inte långt ifrån. Jag är ingen erfaren lössnusare precis, men med denna är det aldrig några konstigheter att baka en rejäl när man är på det humöret.
alla såklart, de gamla sorterna känner jag till hyfsat. gillar LD portion så det får jag testa, tack för tipset.
och det handlar väl mer om lättja än dålig teknik, röda lacket kan jag till och med ta en nypa i tjejens vita soffa utan att varken spilla eller titta bort från filmen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!