2007-11-16, 01:31
Medlem
charlieparkers avatar
1) Brian Connolly i glittergruppen Sweet. De var enormt stora på sjuttiotalet, men han krökade ner sig totalt och lär ha varit omnämnd i Guinness rekordbok som den människa som dokumenterat överlevt flest hjärtattacker (vet inte om det är sant, men stått även i kvällspressen), tills han dog av en...hjärtattack!

2) Gary Glitter har väl också gjort en ordentlig resa rätt ner i dyn?!
Citera
2007-11-16, 08:56
Medlem
Ostmannen11s avatar
Ozzy.
Citera
2008-01-09, 23:51
Medlem
Estresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Haha, Anthony Kiedis och John frusciante har inte levt hårt.
Vi kan göra en jämförelse mellan de två och Nikki Sixx samt Ozzy.
De två sistnämnda herrarna har levt hårt, inte några fjollor från RHCP.

OT:
Keith Moon, herregud han måste tagit uppåt-piller varje spelning med The Who, sen dog han den mytomspunna rockdöden också...

var är att leva hårt då? Om vi ändå pratar om knark så kan ju nämnas att John Frusciante msåte vara en av de största knarkarna som fortfarnade lever. Alla hans tädner ramlade ut. Hans musik som gjordes var fan mörkare och råare än ngåot som skapts va dom du förespråkar. INte på samma sätt dock. Man kan inte jämföra två musikstilar. Men om man lyssnar till skriken och känslorna och energi är det fan ingen vanlig musik John producerade. Du fattar säkert inte var jag menar.

jag vet inte varför jag sa det heller.. johns musik betyder enormt mycket för mig. Allt han g jort som påverkad och nykter´allt har en plats i mitt sinne och min natur osv.
Citera
2008-01-09, 23:59
Medlem
Estresss avatar
[quote=bloodsugar]
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano

Absolut. Finns ett flertal filmer med Frusciante på Youtube som visar en riktigt trasig människa. Utstående ögon, trasiga armar och ruttnande tänder.

Killen gick ner sig så pass hårt att han låste in sig i skitiga lägenhet, spelade in skivor för att ha råd med mer heroin samt hallucinerade så pass mycket att han hade "låtsas kompisar" som kom förbi som han gjorde mat åt och grät när dom försvann. Stod med halva foten i graven i ca 5år.

Knarkade bort stora delar av sin talang men fick sedan chansen att joina bandet igen och städade upp sig riktigt bra.

Och nu är John en skickligare gitrrist/låtskrivare än någonsin

grejen är. tror du på spöken eller inte? I johns fall tror jag inte att det var hallucinationer. Nej jag tror att det var spöken. Hans musik är så otroligt, out of this world. Och mycket av vad john själv sagt så kan jag inte annat än tro att det var spöken där. Flea sa ju nån gång att john pratat med nån som ingen kunde se när han var 18 år. Då var det väl mest kokain det rörde sig om och jag är inte så insatt i droger ärligt talat.

Saker jag gillar som john har sagt är typ, "i do herion becuase i like it, otherwise i wouldn't do it".. sen är han fan starkare än någon annan jag vet. Sägs att han sluta med heroin därför att när han inte var hög log en tjej mot honom och det var den bästa dagen i hans liv. Så han slutade cold turkey. Vet dock inte om det är sant. Har hört att han gick till rehab för sina vänners skull. Kan ju varit efteråt

still det handlar om vad man ser i honom och vad man tror om honom.

maybe, just maybe im a freak. who knows
Citera
2008-01-10, 00:12
Medlem
Satan i gatans avatar
Känns som att Layne Staley är ganska svårslagen när det kommer till detta
Citera
2008-01-10, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nightfly00
Peter Green, Syd Barret, Sly Stone...
Listan kan göras lång.
Va, Peter Green? Honom har det väl inte gått så jäkla dåligt för? Jag träffade på honom (här i Sverige, där han också numera bor) för drygt ett år sedan och då verkade han ha det hur bra som helst. Eller du kanske syftar på hans psykiatriska sjukdom som han dragits med tidigare? Den verkar vara som bortblåst nuförtiden, möjligtvis p g a modern medicin?

MVH

/ Eugen Fotogen (den riktige)
Citera
2008-01-10, 00:51
Medlem
Spunghilds avatar
Den allra första rockstjärnan som funnits Bill Haley gick det inte så bra för.
Citera
2008-01-10, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Outlaw&Folkhem
Det är det jag menar. Det mesta har inte gått åt helvete med Ozzy! Inse att han är smartare än ni MTV-14-åringar tror!

Finns mycket pengar att tjäna i MTV, därför mjölkar han det. Så enkelt är det, ända till någon överbevisat det (Knarkiga intervjuer kan ni bespara mig. Har sett det mesta.)!
Ozzy kommer alltid vara the prince of darkness, inget snack om saken. All cred till honom och den musik han skapat. Men han har passerat bäst före datumet tyvärr.

Ja, familjen Osbourne mjölkar MTV på dollarmiljoner, utan tvekan! Men det är inte Ozzy som är hjärnan i familjen, det är Sharon! Det är hon som mjölkar det mesta för att få ut så mycket som möjligt på Ozzy. Jag påstår inte nu att hon utnyttjar honom på ett negativt sätt, jag säger bara att Ozzy är ett varumärke, och Sharon vet det, och gör därför det bästa för att tjäna så mycket som möjligt på det!

Men att säga att det för den sakens skull gått åt helvete för Ozzy, det är jag inte beredd att hålla med om. Leva miljonärsliv, dock med en sönderpundad kropp, är inte att jämföra med att från att ligga på topp ramla ner i rännstenen och tigga till sig pengar.
Citera
2008-01-10, 11:20
Medlem
J.Ns avatar
Johnny Thunders. Visserligen blev han rätt gammal för att vara heroinist men han dog i förtid efter ett hårt liv.
Citera
2008-01-10, 11:32
Medlem
gugglianos avatar
[quote=Estress]
Citat:
Ursprungligen postat av bloodsugar

grejen är. tror du på spöken eller inte? I johns fall tror jag inte att det var hallucinationer. Nej jag tror att det var spöken. Hans musik är så otroligt, out of this world. Och mycket av vad john själv sagt så kan jag inte annat än tro att det var spöken där. Flea sa ju nån gång att john pratat med nån som ingen kunde se när han var 18 år. Då var det väl mest kokain det rörde sig om och jag är inte så insatt i droger ärligt talat.

Saker jag gillar som john har sagt är typ, "i do herion becuase i like it, otherwise i wouldn't do it".. sen är han fan starkare än någon annan jag vet. Sägs att han sluta med heroin därför att när han inte var hög log en tjej mot honom och det var den bästa dagen i hans liv. Så han slutade cold turkey. Vet dock inte om det är sant. Har hört att han gick till rehab för sina vänners skull. Kan ju varit efteråt

still det handlar om vad man ser i honom och vad man tror om honom.

maybe, just maybe im a freak. who knows

En fråga, är du 15 år??? Man brukar komma med sånt här dravel då, lägga sig på en nivå som får det att låta som om man känner sina idoler personligen. om john frusciante slutade cold turkey så är han nog den förste som gjort det .
Citera
2008-01-10, 11:35
Medlem
Carl Serungs avatar
Shane Macgowan...
Citera
2008-01-10, 11:40
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Om vi nu ska följa trådskaparens tes om en som haft allt och sedan förlorat allt, gått från att ha pengar, vänner, berömmelse, brudar och utseende till att förlora allt det där och bli ful, bortglömd och nerdekad så har jag svårt att hitta nåt exempel som är bättre (eller värre) än just Robbin Crosby.

De flesta andra som räknats upp här, t ex Kurt Cobain och Jimi Hendrix hade ju fortfarande pengar och tjejer när de dog och var inte bortglömda heller. Samma sak med Ozzy.
Men Crosby är ju ett totalt skräckexempel.

Försöker komma på nån svensk rockstjärna som dött nerdekad och bortglömd. Hasse Carlsson i Noice kanske? Från firad tonårsidol till ensam heroinknarkare som dör i hepatit.
Har ni andra och bättre exempel?

han som spelade synth i Noice, Freddie...Dog ju också "av en längre tids sjukdom"..mao sönderknarkad kropp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in