2007-10-27, 15:14
Medlem
TriKris avatar
Hej! Jag har fått ett kontonummer som jag ska sätta över pengar på. Nummret är på formen xxxx-x:xxx.xxx.xxx-x och jag undrar vad det är för typ av kontonummer? Jag trodde det var bankgiro med min banks betalningstjänst över internet vill inte ta emot nummret så som det är.
Citera
2007-10-27, 15:18
Medlem
Deannas avatar
Det ser ju ut som ett vanligt personkontonummer till vilken svensk bank som helst. Det som de har gjort är att de skrivit ett kolon mellan clearingnummret och kontonummret.. Kan inte det stämma??
Alltså.. xxxx-x är clearingnr. xxx.xxx.xxx-x är kontonummret.
Citera
2007-10-27, 15:32
Medlem
Ser ut som Swedbanks vanliga kontonummer. De fem första är clearingnummer som Deanna säger.

Kör det som vanlig banköverföring och bara skippa punkterna och bindestrecken. D.v.s.:
Clearinnummer: XXXXX
Kontonummer: XXXXXXXXXX
Citera
2007-10-28, 10:30
Medlem
firres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bt23
Ser ut som Swedbanks vanliga kontonummer. De fem första är clearingnummer som Deanna säger.

Kör det som vanlig banköverföring och bara skippa punkterna och bindestrecken. D.v.s.:
Clearinnummer: XXXXX
Kontonummer: XXXXXXXXXX
Rätt
Citera
2007-10-28, 12:00
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Det ser ju ut som ett vanligt personkontonummer till vilken svensk bank som helst. Det som de har gjort är att de skrivit ett kolon mellan clearingnummret och kontonummret.. Kan inte det stämma??
Alltså.. xxxx-x är clearingnr. xxx.xxx.xxx-x är kontonummret.
Personkonton disponeras endast av Nordea..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in