• 1
  • 2
2007-10-27, 15:03
Medlem
En fruktpizzas avatar
Man har ju hört många otäcka skräckhistorier om den minst sagt högst tveksamma fastighetsägaren Lars Edman som vid flera tillfällen har utsetts av tidningen Vår Bostad till "Sveriges sämsta hyresvärd"... Detta är tråden om honom och hans tvivelaktiga affärsmetoder.

Det finns ju redan en tråd om hans utsvävande dotter Louise Edman som verkar att vara Sveriges självutnämnda motsvarighet till Paris Hilton. Det är troligen hyfsat lätt att ränna runt på Stureplan och strö en massa pengar omkring sig - när pappa Lasse blivit stenrik på att jävlas med sina stackars hyresgäster...

http://www.flashback.org/showthread...ght=lars+edman (Louise Edman-tråden)

Att han köpte och sålde sveriges dyraste hus vet jag redan, men gärna annat skvaller om honom!

Mina frågor då...
  • Finns det någon sanning bakom om alla hans påstådda svartaffärer?
  • Är han en trevlig man att ha vid affärsbordet?
  • Vilka skräckhistorier kan man berätta om honom?
  • Hur har han behandlat sina hyresgäster?
  • Finns det någon person härinne som hyr, eller HAR hyrt lägenhet av honom?
  • Hur är det att bo i hans fastigheter?
  • Sköter Lars Edman sina åtaganden som han skall?
  • Stämmer det att han har samröre med kriminella individer?
  • Hur kommer det sig att han år efter år hamnar på "svarta listan" som hyresgästföreningen sammanställer?
  • Kort sagt, vem är han egentligen?

Några länkar om aset...

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=199886
http://www.fastighetsagarna.se/syste...rticleId=19949
http://dinapengar.se/Avdelningar/Art...6%5C9528&o=sp3

PS. Skapade en tråd om honom i Bostadsforumet av misstag... Om någon moderator vill sammanfoga eller stänga en av trådarna så är det inte mig emot. Sorry för dubbelpost!

http://www.flashback.org/showthread.php?t=565410 (Originaltråden från bostadsforumet).

.
Citera
2007-10-27, 18:16
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
(...)[*]Hur är det att bo i hans fastigheter?

Har för mig att Leif GW Persson bor i en fastighet ägd av Edman, kanske läge att messa frågan till GW på Efterlyst ...?
Citera
2007-10-27, 18:21
Bannlyst
Jag tycker han är trevlig. Jag vet inte hur han är beträffande som hyresvärd eller att ha att göra med i affärer. Jag vet bara hur han är privat. Men sådant skvaller efterfrågades inte från TS. Så jag kliver ur den här tråden.
Citera
2007-10-30, 02:54
Medlem
En fruktpizzas avatar
Ähum..?

Är det verkligen INGEN som vet något intressant om aset?

Fasen oxå!!!

.
Citera
2007-10-30, 07:36
Medlem
Jag hyr en lägenhet i en av hans fastigheter i Stockholm, och jag kan säga att jag har ingenting att klaga på.

Och visst, han fick en flaska champagne när jag skrev under hyreskontraktet, men det var vare sig ett krav eller någonting han fick reda på skulle komma förrens jag hade mitt förstahandskontrakt i handen.

Jag tror att mycket av allt skvaller, och anledningen till att han utnämns till värsta hyresvärd, är att folk i allmänhet ogillar personer som det går bra för, och än värre är det när man får sin hyra höjd av en person som det går väldigt bra för. Som en blandning av jantelagen och missnöje när man "tar från de fattiga och ger till de rika".
Citera
2007-10-30, 08:08
Medlem
chekiuss avatar
Det sägs ju att all PR är bra PR, men frågan är om detta gäller i detta fall.
Citera
2007-10-30, 09:45
Medlem
Kayser_Kays avatar
Jag har provat att ringa honom en gång. Frågade helt sonika om han kunde fixa en lägenhet till mig, som jag sett stå tom ett längre tag. Men den gubben gick inte. "Den ska till bostadsförmedlingen", fick jag till svar. Låter inte direkt som Lars Edman, men jag fick blankt nej.

Har för mig att han åkte dit i Insider för ett par år sedan. Han har en fastighetsskötare (Acke?) som sköter själva "dealen", när det gäller svartakontrakt. Tror att dom lyckades filma en sådan överenskommelse?
Citera
2007-10-30, 18:07
Medlem
Jag hade aldrig några problem med Lars när jag bodde i ett av hans hus på Gärdet. Men det var en tjej som bodde i samma trapp som försökte byta sin etta mot en större lgh, utanför tullarna. Hon höll på i flera år men Lars satte stopp för bytena varje gång. Hon kopplade in hyresgästföreningen men dom kunde tydligen inte göra ett skit. Sen köpte hon och hennes kille hus och fick bara lämna lägenheten........som han såklart sålde svart. En annan bekant som köpte den. Gick ett rykte att han hade ett helt kassaskåp fullt med stålar i en lgh i den porten.
Citera
2007-10-31, 03:42
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMF
Jag hade aldrig några problem med Lars när jag bodde i ett av hans hus på Gärdet. Men det var en tjej som bodde i samma trapp som försökte byta sin etta mot en större lgh, utanför tullarna. Hon höll på i flera år men Lars satte stopp för bytena varje gång. Hon kopplade in hyresgästföreningen men dom kunde tydligen inte göra ett skit. Sen köpte hon och hennes kille hus och fick bara lämna lägenheten........som han såklart sålde svart. En annan bekant som köpte den. Gick ett rykte att han hade ett helt kassaskåp fullt med stålar i en lgh i den porten.

På vilka grunder vägrade aset det bytet? Varför kunde inte hyresnämnden agera och styra upp detta för det stackars paret som blivit nekade sin rätt att byta?

Han krossar människor med sitt fruktansvärt hänsynslösa beteende. Hur länge skall han få hålla på? Finns det ingen rättvisa när det kommer till samvetslösa fastighetsägare? Kan samhället bara säga "Aja baja!!! FYYYY!!!!", och sedan efter en liten smäll på fingrarna så är det fritt fram för aset Edman att svina vidare emot sina hyresgäster - eller..?

Det skulle vara skönt om han bråkade med fel person någon gång... Hoppas att detta händer inom en snar framtid...

PS. Som svar på att Mordrek sade att detta handlade om avundsjuka på "framgångrika människor": Knappast... Men om han förstör livet för olika människor genom att trampa på dem i sin enfaldiga strävan av att dra in mera pengar så är han ett ruttet jävla as! Att systematiskt neka människor att byta sina bostäder, fast det inte föreligger några som helst hinder till att få byta, bara för att sedan kunna kränga dessa lägenheter svart genom "golvbesiktningsmannen"/fastighetsskötaren Acke (jo, han heter faktiskt så!), då har man inte arbetat upp sin karma direkt!

Lars Edman är inte en framgångsrik person, utan han är en ond och genomegoistisk människa som går över lik för att tjäna pengar...

.
Citera
2007-10-31, 19:34
Medlem
[quote=En fruktpizza][center]På vilka grunder vägrade aset det bytet? Varför kunde inte hyresnämnden agera och styra upp detta för det stackars paret som blivit nekade sin rätt att byta?

Jag vet bara om anledningen till det första bytesförsöket som hon gick vidare med och då handlade det om att han hävdade att det skulle vara svarta pengar inblandade. Och det stämde faktiskt, men inte så att det fanns några bevis. Hur som helst drog det ut på tiden och killen hon skulle byta med drog sig ur.
Citera
2007-11-01, 04:40
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMF
Jag vet bara om anledningen till det första bytesförsöket som hon gick vidare med och då handlade det om att han hävdade att det skulle vara svarta pengar inblandade. Och det stämde faktiskt, men inte så att det fanns några bevis. Hur som helst drog det ut på tiden och killen hon skulle byta med drog sig ur.

Okej, då är jag med. Tydligen så är det Edmans standardförfarande att trötta ut sina hyresgäster och deras bytesaffärer så att ingen i byteskedjan orkar vänta ut ett klargörande besked från hyresnämnden. Detta i och med den långa handläggningstiden de har där innan ärendet kommer upp till prövning... Jag har hört att de har så pass långa handläggningstider som mellan 6-8 månader innan fallen kommer till ett avgörande... Ingen normal människa kan väl vänta så länge när det handlar om att byta sin lägenhet..?

.
Citera
2007-11-01, 06:06
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordrek
Jag tror att mycket av allt skvaller, och anledningen till att han utnämns till värsta hyresvärd, är att folk i allmänhet ogillar personer som det går bra för, och än värre är det när man får sin hyra höjd av en person som det går väldigt bra för. Som en blandning av jantelagen och missnöje när man "tar från de fattiga och ger till de rika".
Fast det måste finnas starkare grunder än skvaller för att Hyresgästföreningen ska utnämna honom till årets sämsta hyresvärd, annars blir det väl förtal eller nåt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in