2009-05-07, 13:58
Medlem
Janosch_Flax!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antinomos
Den här vidriga formulering får du allt utveckla!

I det här sammanhanget, inte generellt alltså.. Om en tjej visar bröstet/muffen för en kille ser jag det inte som lika upprörande som om en kille visar tasken för en tjej helt enkelt.

Jag formulerade det lite lustigt första gången.
Citera
2009-05-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
Så att ta någon på fittan och brösten privat är värre än att ofreda någon offentligt och att ta okända på kuken?

Nour har visat brösten offentligt och trotts att hon straffats för detta fortsätter hon med att göra sig skyldig till sexuellt ofredande gång på gång genom att visa könet offentligt och ta okända män på kuken.

Hade en manlig sk komiker kutat runt och visat kuken för folk och greppat tag om kvinnors bröst, klämt på deras underliv hade han åkt dit så det visslar om det.

Jag tycker att Nour är äcklig och vidrig och visar brist på empatisk förmåga.
Hon har till och med mage att beklaga sig över att det hon utsatts för har samma rubricering som det hon utsatt andra för.

Om en tjej tar främmande killar på kuken är det alltså humor eftersom det är en tjej och tjejer är alltid offer och hon slår ju bara tillbaka mot orättvisor, hon är ju inte kåt på killarna eller har ett sexuellt motiv...

men om en kille tar okända kvinnor på fittan och brösten är det alltid hemskt och tjejen är ett självklart offer.

Tillåt mig spy lite. Båda beteenderna är lika förkastliga.

Skulle tro att det faktiskt är värre för män att utsättas för sexuella trackasserier eller sexuellt ofredande eftersom de bara ska vara glada och tacksamma över allt sexuellt en tjej kan göra med dem... killar ska ju vilja knulla allt eller?

Nour är en vidrig hycklare.

Är själv kvinna och sexualbrottsoffer och tycker att Nours lipande i veckorevyn är rent ut osmakligt med tanke på hur hon själv betett sig och fortfarande beter sig.

Du är i din fulla rätt att tycka att hon är äcklig, men att kalla henne för fanskap och föreslå vidriga behandlingar tycker jag man ska avhålla sig ifrån.

Bara ordet straffknulla får mig att resa ragg. Jag förstår inte hur man kan komma på att sammanföra dessa ord.
Citera
2009-05-07, 15:02
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Nour är en vidrig hycklare.
Jag antar att du är syndikalist eftersom du försvarar Jens Larssons sexövergrepp med sådan frenesi och attackerar Refai som faktiskt låg och sov när han klädde av henne och började försöka ha sex med henne?

Brottsoffer, särskilt för sexuella övergrepp, ska visas särskild hänsyn och omsorg. Knappast vad du gör genom att smutskasta henne här på forumet. Hur väl känner du Jens personligen - för det utgår jag från att du gör?

....och nej, jag tycker inte Refai har några kvalitéter som komiker ö h t.
Senast redigerad av Julius Mosca 2009-05-07 kl. 15:05.
Citera
2009-05-07, 15:23
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janosch_Flax!
I det här sammanhanget, inte generellt alltså.. Om en tjej visar bröstet/muffen för en kille ser jag det inte som lika upprörande som om en kille visar tasken för en tjej helt enkelt.

Jag formulerade det lite lustigt första gången.
???? Hur tänkte du här egentligen?
Citera
2009-05-07, 15:26
Bannlyst
Citat:
Hoppas hon själv åker dit så det ryker om det.
Lipa över att någon tar en på ställen på kroppen man inte vill...
fast subban upprepade gånger ägnar sig åt att ofreda sin omgivning sexuellt.
Men då är det ju humor.

Kanske borde ta med mig ett kamerateam och sedan leta rätt på Nour och köra ner en dildo i halsen på fanskapet och straffknulla henne i halsen med den tills hon spyr. Om det är ett teve team med så måste det ju vara humor.

Om man inte tycker att det är roligt när andra tar på ens kropp oönskat så kanske man inte ska bete sig lika vidrigt själv.

Enda anledningen att hon kommer undan är att hon är kvinna, det äcklar mig något enormt. Hon kan alltid gömma sig bakom att vara kvinna och invandrare, dvs dubbla offer roller. Vidrigt.

Din avatar är intressant, var kan jag läsa mer om den?
Citera
2009-05-07, 15:30
Medlem
mahasukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Vilka underbara argument du lägger fram.

tack.
Citera
2009-05-07, 15:50
Medlem
Janosch_Flax!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
???? Hur tänkte du här egentligen?

Jag blir inte lika upprörd om en kvinna beter sig på det sättet som om en man gör det helt enkelt. Jag anser att en kvinna som utsätts för en manlig blottare är i ett mer utsatt läge och tar det förmodligen hårdare än vad en man gör. Därmed inte sagt att det är okej för en kvinna att bete sig på det sättet.

Blir du verkligen så bestört av den åsikten att du känner dig manad att bruka fem frågetecken eller kan vi lämna den frågan nu?
Senast redigerad av Janosch_Flax! 2009-05-07 kl. 15:53.
Citera
2009-05-07, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Janosch_Flax!
Jag blir inte lika upprörd om en kvinna beter sig på det sättet som om en man gör det helt enkelt. Jag anser att en kvinna som utsätts för en manlig blottare är i ett mer utsatt läge och tar det förmodligen hårdare än vad en man gör. Därmed inte sagt att det är okej för en kvinna att bete sig på det sättet.

Blir du verkligen så bestört av den åsikten att du känner dig manad att bruka fem frågetecken eller kan vi lämna den frågan nu?

Du säger alltså att kvinnan är underlägsen mannen och ska bedömas på annat sätt i brottsmål? Är du en genusvetare som i stil med ditt skrå säger saker utan att kunna vederlägga dom?
Citera
2009-05-07, 16:07
Medlem
TröttSvensks avatar
Hon får en kille dömd för att han fingrat henne i fittan.
Själv är hon dömd för att ha visat brösten i Humlegården och nu senast så har hon stått och visat upp fittan i centrala Stockholm...
Är det bara jag som tycker att hon verkar vara en helt störd person ?

Ja, jag vet att hon gjort detta i programmet som suger...

Citera
2009-05-07, 16:25
Medlem
Janosch_Flax!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackliberal
Du säger alltså att kvinnan är underlägsen mannen och ska bedömas på annat sätt i brottsmål? Är du en genusvetare som i stil med ditt skrå säger saker utan att kunna vederlägga dom?

Herregud vilket dravel. Nej jag vill inte ändra på hur något ska bedömas i rätten och jag har aldrig veterligen titulerat mig själv som genusvetare. Jag förklarade att jag personligen, jag och inte någon ur mitt "skrå" (vilket det antas vara har jag ingen aning om), har mer sympati för en kvinna i en sådan situation. Helt sjukt hur du kan få det till att jag kallat kvinnan "underlägsen". Men lite kvasi-psykologi har väl ingen dött av? Kanske du kan säga några väl valda meningar om min uppväxt också när du ändå är varm i kläderna?
Citera
2009-05-10, 12:43
Medlem
babakuss avatar
Det måste väl vara det här fallet?

http://info14.com/2009-05-06-antifas...hovratten.html
Citera
2009-05-10, 16:00
Medlem
Att någon flashar brösten tycker jag absolut inte ska leda till ofredande. Men däremot så tycker jag att ta t.ex. högvakten på kuken är att gå långt över gränsen. Skulle va väldigt intressant att se vad hon gjorde om en man gjorde det i "humor-syfte". Tror ju knappast hon skulle skratta åt det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in