2008-08-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitna
Menar du att det finns lögner i din egen länk? Har du ens läst den själv?

Den visar att män arbetar mer när det gäller betalt arbete, medan kvinnor arbetar mer med obetalt arbete.

Sedan kan man också läsa varför män begår fler självmord och dör tidigare. Jag fattar inte att det finns män och kvinnor som motarbetar jämställdhet när det står klart att män skulle vinna avsevärt på just jämställdhet.

Vilket som ju bekant är frivilligt, för även i singelhushåll utför kvinnor mer hushållsarbete än män. Jävla offermentalitet...
Citera
2008-08-26, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NomadSoul
Kan bara instämma. Feminismen arbetar aktivt med att befästa oviktiga könsskillnader och fokuserar knappast på jämställdhet. Det finns naturligtvis många feminister här på FB som inte riktigt förstått hur man istället uppnår framgångsrik jämställdhet. Feminismen är bara en modern variant av vänsterideologi, som tagit vid där kommunismen inte längre hade något utrymme. Stöpandet av alla i samma form, gruppindelning istället för förståelse för individers olika behov osv. Varken du, jag eller särdeles många antifeminister här på FB har någonsin slagit våra partners, hatat kvinnor för att de är kvinnor, försökt motverka att kvinnor känner sig trygga i samhället, velat kvinnor som grupp illa etc. Debattklimatet tenderar tyvärr att präglas av dessa feministernas föreställningar om oss antifeminister, så istället för att lyssna så stänger man av sig själv. Detta gäller även kritik mot invandring, där man helt enkelt aldrig kan komma till saklig debatt med asylkramare, eftersom de helt sonika vägrar inse problem med den egna (multikulturalistiska) ideologin.

Får nog hålla med.

Män=kapitalister
Kvinnor=proletärer
SCUM-manifestet=Kommunistiska manifestet
Patriarkat=Borgare
Könsmaksordning=mervärde/profit
Retoriken är skrämmande lik, tur att kvinnor inte kan samarbeta för då hade vi haft revolution.
Citera
2008-08-26, 17:41
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Vilket som ju bekant är frivilligt, för även i singelhushåll utför kvinnor mer hushållsarbete än män. Jävla offermentalitet...

Sedan får man inte heller glömma hur många av dessa undersökningar genomförs. Vem lagar mat? Vem diskar? Vem städar? etc.

Frågor om vem som klipper gräset, målar staketet, tvättar bilen etc. är inte lika vanligt förekommande även om det fortfarande rör sig om obetalt arbete.

Att det ofta är kvinnan i sig och inte ojämställdhet som skapar skev uppdelning är också mycket troligt. Det är ju bara att testa själv vad man associerar till ordet ungkarl. Inte är det ett perfekt välskött hem inte.
Citera
2008-08-26, 17:43
Medlem
NomadSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemfanärtiina
... tur att kvinnor inte kan samarbeta för då hade vi haft revolution.

Det tråkiga är att det är just därför, alltså av respekt för kvinnors tillkortakommanden, som vi antifeminister (kvinnor som män) väljer att inte starta "revolution" mot feminismen och mångkulturalismen. När det gäller det sistnämnda verkar vi svenskar vara ganska nöjda med att "de andra" är ett misslyckat inslag i samhällsbilden, så att vi själva kan tänka; "ja, jag jobbar ju i alla fall, och jag har ett hus. De är misslyckade och det är ju synd, så de kan ju få vara här. På så sätt kan jag själv aldrig någonsin riskera att bli tredje klassens medborgare. Jag är per automatik bättre än dessa obegåvade människor."
Citera
2008-08-26, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga

Nu får du förklara dig! Varför visar det offermentalitet att visa sanningen?

Jag vill inte bli framställd som ett offer bara för att män tar livet av sig oftare. Vill du?
Citera
2008-08-26, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Det är INTE många som arbetar emot jämställdhet kan jag berätta för dig. Jag är absolut inte en av dessa, däremot så motarbetar jag feminismen som visat sig vara en av de mest förödande politiska ideologierna när det kommer till att skipa jämställdhet.

Där gjorde du mig stum! Jag har mött många feminister i mina dar, och alla har kämpat för jämställdhet och gjort ett hästjobb helt utan betalning.

Jag kan ärligt säga att jag aldrig skulle arbeta gratis på samma sätt som de gör.
Citera
2008-08-26, 17:57
Medlem
NomadSouls avatar
Citat:
Där gjorde du mig stum! Jag har mött många feminister i mina dar, och alla har kämpat för jämställdhet och gjort ett hästjobb helt utan betalning.

Jag kan ärligt säga att jag aldrig skulle arbeta gratis på samma sätt som de gör.

Brinner du för något som inte ger betalt så engagerar du naturligtvis dig ändå. Precis som med vilken hobby som helst.
Citera
2008-08-26, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Sedan får man inte heller glömma hur många av dessa undersökningar genomförs. Vem lagar mat? Vem diskar? Vem städar? etc.

Frågor om vem som klipper gräset, målar staketet, tvättar bilen etc. är inte lika vanligt förekommande även om det fortfarande rör sig om obetalt arbete.

Att det ofta är kvinnan i sig och inte ojämställdhet som skapar skev uppdelning är också mycket troligt. Det är ju bara att testa själv vad man associerar till ordet ungkarl. Inte är det ett perfekt välskött hem inte.

Du kanske också skall läsa länken som nomadsoul hade i ett inlägg?

Då får du se exakt de frågorna som du pratar om. Kvinnor utför mer trädgårdsarbete än män. Jag blev själv väldigt förvånad när jag läste det.

Ärligt så målar jag hellre staketet än tvättar och stryker, men tänker inte klaga
Citera
2008-08-26, 18:46
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:

Jag har även jag mött många feminister och de flesta av dessa vägrar att öppna ögonen för samhällsproblemen och kör fast i sin "patriarkatet är orsaken till allt ont" retorik.
Senast redigerad av Adolf bittler 2008-08-26 kl. 18:52.
Citera
2008-08-26, 19:01
Medlem
setermannens avatar
Citat:

Jag känner ingen feminist som är för riktig jämställdhet, och då känner jag ändå många. De flesta tycker ju tex. att det är ok att kvinnan slår mannen om hon känner sig nertryckt. Och det är klart att de arbetar gratis när man inte kan få lön för att sprida flygblad och demonstrera, eller hur?
Citera
2008-08-26, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NomadSoul
Brinner du för något som inte ger betalt så engagerar du naturligtvis dig ändå. Precis som med vilken hobby som helst.

Är det en förklaring till att inte feminister kämpar för jämställdhet?

Sätt dig in i sammanhanget innan du uttalar dig.

Annars svarar jag att män har mer muskler...
Citera
2008-08-26, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Jag har även jag mött många feminister och de flesta av dessa vägrar att öppna ögonen för samhällsproblemen och kör fast i sin "patriarkatet är orsaken till allt ont" retorik.

Är du säker på att du inte mött de flesta via media då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in