Citat:
Ursprungligen postat av Adolf bittler
Du vill alltså ha en källa på att skolan idag är anpassad för kvinnor. Antingen så är det ett sätt att slippa undan när argumenten tryter eller så tror du mig verkligen inte.
Jag valde att inte gå på vissa utvalade lektioner för att läraren ogillade mig och försökte pådyvla mig åsikter som jag inte ville ha. Närvaro är återigen inget kriterie för betyg så det kan du lägga ner.
När jag som 16 åring började i gymnasiet så körde skolan jag gick i hårt med "jämställdhet och feminism" Det man i princip fick lära sig är att män är skithögar som slåss och våldtar. Blev kallad för mansgris slempropp osv som 16 åring när jag inte tyckte det var rätt att diskriminera för att få bort diskriminering(läs kvotera).
Ursprungligen postat av bellahitochdit
"Anledningen till att skolan ser ut som den gör idag är att man satsade allt på tjejer och mer eller mindre reformerade skolan så att de kvinnliga attributen belönades"
- Källa?
"Sen förklarar du för killar (mig inkluderad) att de ska vara mer närvarande på lektioner. Jag tror att många känner sig svikna när deras åsikter och kunskaper blir fullkomligt överkörda, det gjorde jag åtminstonde"
- Så ni väljer att inte närvara vid lektionerna för ni anser er vara "överkörda"? Självklart är det fel av lärare att inte värdera alla elevers åsikter likvärdigt, men ni kan ju inte klaga på dåliga betyg när ni medvetet har valt att inte uppnå kriterierna genom att inte närvara vid lektionerna.
"För att gå lite Offtopic kan jag ju även säga att jag var tvungen att svälja hela feministtjaffset med hull och hår. Kände mig som 16 åring väldigt ostolt över att vara man vilket då resulterade i dåligt självförtroende. Fyfan för skolan helt enkelt"
- På vilket sätt var du "tvungen" att svälja hela "feministtjaffset"?
------------------------------------------------------------------------
"Du vill alltså ha en källa på att skolan idag är anpassad för kvinnor. Antingen så är det ett sätt att slippa undan när argumenten tryter eller så tror du mig verkligen inte"
- Vilka av mina argument tryter och varför? Du har ingen källa, eller hur?
"Jag valde att inte gå på vissa utvalade lektioner för att läraren ogillade mig och försökte pådyvla mig åsikter som jag inte ville ha. Närvaro är återigen inget kriterie för betyg så det kan du lägga ner"
- Det är visst ett kriterie vilket jag även gett källa till.
"När jag som 16 åring började i gymnasiet så körde skolan jag gick i hårt med "jämställdhet och feminism" Det man i princip fick lära sig är att män är skithögar som slåss och våldtar. Blev kallad för mansgris slempropp osv som 16 åring när jag inte tyckte det var rätt att diskriminera för att få bort diskriminering(läs kvotera)"
- Det är givetvis fel att smutskasta ett helt kön och på så vis även generalisera. Ingenting jag stödjer, ingenting jag har hört talas om heller för den delen.