2017-11-03, 17:13
Medlem
eternussermos avatar
Grotesco är trots allt i sin egen klass, bra första avsnitt men de kan bättre!

Eller, vad fan, det var världsklass, ett dokument av vår tid!
Senast redigerad av eternussermo 2017-11-03 kl. 17:56.
Citera
2017-11-03, 18:49
Moderator
Dr Kings avatar
Grotesco är geniala. Ingen annan nutida humorgrupp i Sverige är i närheten av deras nivå. Sedan kanske man inte skrattar varje minut men det gör inget för varje avsnitt i de tidigare säsongerna har innehållit ett antal rejäla guldkorn och det gör också första avsnittet i årets säsong.
Citera
2017-11-03, 18:49
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Säsong 3 börjar ska filmas i vår (mars till maj) enligt deras Facebook-sida De söker för övrigt statister, om någon är sugen på att vara med.
Jag minns inte ens att det fanns en säsong 2!, vad hände där?
Citera
2017-11-03, 21:13
Medlem
Mycket bra jobba av grotesco gänget även om de kunde tagit i lite mer. Min personliga smak är lite mer elak humor där man inte ursäktar sig som de gör i sista akten av musikalen.

Men det är skönt att se att några få komiker i Sverige gör sitt jobb i alla fall.
Citera
2017-11-03, 22:11
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Fan också. Älskade Grotesco förut. Har nu väntat några dagar på den nya säsongen och hoppars att den skulle vara lika rolig...och så visade det sig vara en musikal Snark
Citera
2017-11-03, 22:12
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Eller, vad fan, det var världsklass, ett dokument av vår tid!
Det går att undvika att vara bred mitt-emellan-tönt-parodiker-översättaren, när man skapar humor.
Säsong 1 var inte ett dokument av dåtiden, det här är ett beställnings-korrigering utav SVT
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-11-03 kl. 22:17.
Citera
2017-11-03, 22:16
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Stefan Löfven ser sig i spegeln och ser Jimmie Åkesson.
Citera
2017-11-03, 22:29
Medlem
enkeltulipans avatar
Fantastiskt fin musikal, även om de kunde dragit på lite mer så är det kul att åtminstone någon vågar göra satir över våra politikers hantering av flyktingkrisen över huvud taget.
Citera
2017-11-03, 22:31
Medlem
Kewks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det går att undvika att vara bred mitt-emellan-tönt-parodiker-översättaren, när man skapar humor.
Säsong 1 var inte ett dokument av dåtiden, det här är ett beställnings-korrigering utav SVT

Håller helt med. Dom känns begränsad på något sätt. Det bara andas SVT vilket jag inte tyckte dom föregående säsonger innefattade.
Citera
2017-11-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ansar-al-Bundy
Stefan Löfven ser sig i spegeln och ser Jimmie Åkesson.

Ja, den episoden var så underbar o träffande, tror Stefan är sur ikväll!

å Åsa som älskar sig själv mer än flyktingarna.....
Citera
2017-11-03, 22:57
Medlem
Rent hantverksmässigt var programmet jättebra. Anslående scener och man hörde vad de sjöng vilket brukar vara mycket svårt i svenska program. Innehållsmässigt var det tveksamt. Det brukar inte bli bra när komiker lägger sig i politik. Tänk bara på Hasse och Tages avståndstagande från svensk kärnkraft.

Jag tyckte att programmet var pretentiöst. Dorsin och producenten ville skriva mig på näsan vad jag skulle tänka. Dessutom kom programmet fram till fel slutsats. Löfven vände inte kappan efter vinden. Han förutsåg ett sammanbrott för Sverige. Därför gick han längre än vad Sverigedemokraterna ville när han stängde gränserna.

Fast å andra sidan, vilken roll ska en komiker ha? Ska han bara håna sådant som är ofarligt såsom skämt om Michael Jackson eller tjejer som står och pissar, eller bör han lyfta blicken? Jag vet inte.
Citera
2017-11-03, 23:55
Medlem
Majavas avatar
Någon som vet var utomhus-scenen var filmad? Den i förortsmiljö med en rektangulär damm med 50-talskänsla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in