Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-02, 22:22
  #1069
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byabarn
Jag bumpar det här lite snabbt innan läggdags.
Visste inte ens att det var planerat någonting nytt så blev är sjukt taggad nu

Såg just båda säsongerna igen och överväger starkt att det är det bästa som någonsin kommit från svensk mark.

good bajj, hajj

Ja, Grotesco är riktigt bra för att vara svensk humor men jag vill fortfarande hävda att Varan-TV är bättre, men Grotesco sniffar dom i hälarna. Problemet är att jag tycker att Grotesco tappade mycket i senaste säsongen och började redan där kännas lite krystat, så om man bara räknar den första så kan jag hålla med dig.
Citera
2014-05-02, 23:02
  #1070
Medlem
The-Johans avatar
Hur går det med den nya säsongen egentligen? Nästan 2 år sen det skrevs att manuset var klart.
Citera
2015-01-29, 09:26
  #1071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Vilka är de absolut bästa Grotesco-avsnitten?

Undrar eftersom jag tänkte ladda ner de som är bra, och skippa de som är dåliga.


Allt som Grotesco gjort är bra. Var förövrigt på deras revy för ett tag sedan.
Citera
2016-01-30, 13:19
  #1072
Medlem
Nirecues avatar
Var också på deras show, tyvärr har de också gått och blivit alldeles för PK. Skämtet med romerna var riktigt dåligt. Synd att de blandar in så mycket politik och anti-SD i showen. Skämtet med Christer Sandelin var också väldigt irriterande. Synd för mycket var väldigt roligt med
Citera
2016-01-30, 13:41
  #1073
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirecue
Var också på deras show, tyvärr har de också gått och blivit alldeles för PK. Skämtet med romerna var riktigt dåligt. Synd att de blandar in så mycket politik och anti-SD i showen. Skämtet med Christer Sandelin var också väldigt irriterande. Synd för mycket var väldigt roligt med
Kände likadant. Dorsin sjönk i mina ögon när han häcklade SD, och snyftaren med att det är synd om zigenare var usel. Jag fattar inte varför han var tvungen att köra sin PK agenda. Ytterst få tyckte det var kul.
Citera
2016-01-30, 18:23
  #1074
Medlem
Nirecues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Kände likadant. Dorsin sjönk i mina ögon när han häcklade SD, och snyftaren med att det är synd om zigenare var usel. Jag fattar inte varför han var tvungen att köra sin PK agenda. Ytterst få tyckte det var kul.

Ja, det märktes väldigt väl i publiken att det inte gick hem.
Citera
2017-02-21, 14:24
  #1075
Medlem
Uncle Dukes avatar
Säsong 3 börjar ska filmas i vår (mars till maj) enligt deras Facebook-sida De söker för övrigt statister, om någon är sugen på att vara med.
Citera
2017-09-24, 20:42
  #1076
Medlem
Har googlat och sökt hela internet efter avsnittet med Hitler i globen "Guten abend Globen" men det är nogsamt raderat. För något år sedan fanns en obskyr sida men en kopia men även den är borta.Är det någon som har ett tips om var man kan få tag på denna kulturskatt ?
Citera
2017-09-24, 22:50
  #1077
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schloenern
Har googlat och sökt hela internet efter avsnittet med Hitler i globen "Guten abend Globen" men det är nogsamt raderat. För något år sedan fanns en obskyr sida men en kopia men även den är borta.Är det någon som har ett tips om var man kan få tag på denna kulturskatt ?

Det återfinns i säsong 2, avsnittet "Underhållning". Här är en version där bild och ljud är lite förvrängt, antagligen för att komma undan copyright https://www.youtube.com/watch?v=21q4sps3dug
Citera
2017-09-24, 23:02
  #1078
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av golgiapparaten
Det återfinns i säsong 2, avsnittet "Underhållning". Här är en version där bild och ljud är lite förvrängt, antagligen för att komma undan copyright https://www.youtube.com/watch?v=21q4sps3dug

Tack så mycket, ofattbart att dessa hjältar blir bortcencurerade av PK maffian
Citera
2017-09-24, 23:59
  #1079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schloenern
Tack så mycket, ofattbart att dessa hjältar blir bortcencurerade av PK maffian

ta av dig foliehatten snälla.
https://www.svtplay.se/video/1261698...t-7?start=auto

Duger denna länk ifrån svt?
Citera
2017-11-03, 10:19
  #1080
Medlem
tobbemanis avatar
Nu ligger första avsnittet ifrån tredje säsongen ute. Det blandas högt och lågt. Inte världens starkaste start men det finns vissa roliga ögonblick. Håll ut de första fem minuterna och bortse ifrån de uttjatade järnrören så blir det bättre.
Det drivs med SD, sossar som gör allt för makten, en snabb blinkning om ensamkommande flyktingbarn(vuxna), miljöpartiet och Stefans möte med nationalismens vålnad får konsekvenser.

Sista halvan är bäst. Åsa Romson hinner konstatera - visst är det synd om flyktingar, men mera synd om mig

https://www.svtplay.se/video/1572368...kal?start=auto
__________________
Senast redigerad av tobbemani 2017-11-03 kl. 10:46.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback