2007-10-30, 21:53
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det är väl illa nog? Vad tror du händer när de öppnar igen då?

Dina hjältar kommer att rasera skiten igen.

Dom är inte mina hjältar! Det ska du ha jävligt klart för dig.
Jag stör mig på att Fula Gubben är så kass idag. Det är allt.
Citera
2007-10-30, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Galenzo
Update:

I samband med stängningen Valparna stod med slägga i handen samt hotade personal PGA de INTE accepterade att bibblan nu stängt just pga av valparnas framfart från första början...

http://imittsverige.blogspot.com/2007/10/vrby-ungdomar-hotade-personal-med-slgga.html

Inslag på radion, polisen intervjuas
http://www.sr.se/stockholm/nyheter/artikel.asp?artikel=1685294

Beslutet vid mötet blev att biblioteket i Vårby gård håller fortsatt stängt.Enligt biblioteksansvarige Karin Fehller, krävs åtgärder innan biblioteket kan öppnas igen och då med reducerade öppettider

Det svenska samhället drar sig undan och kvar blir ras- och kulturfrämmande ockupantenklaver. Hoppas bara vi har ett flygvapen och några svenskvänliga piloter som kan ta itu med dessa områden om några år.
Citera
2007-10-30, 23:39
Medlem
trass avatar
Ingen Somaliadiskussion, tack, även om jag personligen i detta fall uppskattar Sjöbergs ironi.

/mod
Citera
2007-10-31, 00:40
Medlem
PreDampors avatar
Det behövs akuta lagar i detta landet. Undantagstillstånd..

Fotboja, utegångsförbud i 2 mån för snorisar under 18.

>18 ungdomsfängelse.
Citera
2007-10-31, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Men om man tittar på en svensk småstad så finns där en social kontroll som bl a ser till att lokalt tonårsslödder hålls jävligt kort och inte tillåts sabotera närmiljön. Detta tycks saknas i de invandrartäta förorterna. Vilket är märkligt.

- F.G

Beror delvis på att pojkar i mellanöstern tillåts härja fritt i egenskap av sitt kön, medan flickor hålls i ganska strama tyglar. Därför kan t ex småpojkar krossa rutor i Malmö obehindrat medan mammorna står vid barnvagnen och tittar på.
Citera
2017-01-10, 19:20
Medlem
I det konflikträdda, feminiserade, "omhändertagande" Sverige, är det marodörer som premieras och ansvarslöshet som tillåts utbreda sig.

Fredrik Haage:

Citat:
När man till exempel i Finland tar tag i problemet med att ungdomar beter sig som ligister på biblioteken, då gör man annorlunda än i Sverige. I Finland ses de nämligen inte som uralstrade utan som sprungna ur sina föräldrar. Så man filmar dem i deras uppträdande, visar filmerna för deras föräldrar – i sällskap med de små änglarna – och så går problemet över.

I uralstringens land stänger istället biblioteken eller kallar in väktare. Liksom så ofta på andra platser där ungdomar lever rövare. När föräldrar är högst på ansvarslistan i vanliga länder är de längst ned i Sverige, ofta kamouflerade som ”målsmän”. Det är nämligen viktigt för socialstatens anspråk att barn betraktas som frikopplade från föräldrarna så att det inte blir konkurrens om omhändertagandet.

Citat:
Och så finns förstås den svenska konflikträdslan. Föräldrar, i den mån de råkar släppas in i tankesystemen, skall alltid ”stödjas”, aldrig tvingas ta konsekvenser som svider. Kvar blir barn och ungdomar som ges fribiljetten att vara för spröda och vilsna för att bli föremål för något annat än ”samtal” och fritidsgårdar.

http://www.smp.se/ledare/i-uralstringens-land/
Citera
2017-01-17, 21:16
Avslutad
I december slutade Bäckby bibliotek ha öppet på lördagar på grund av stök. För två veckor sedan började biblioteket ha lördagsöppet igen, efter att man satt in entrévärdar – men redan i lördags tvingades biblioteket ha stängt.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/entrevardarna-hade-fatt-en-god-relation-med-ungdomarna

Råby bibliotek kommer även i fortsättningen att stänga kl 15 istället för kl 18. Där har man fortfarande inte hittat någon lösning på den hotfulla situation som var orsaken att man valde att dra ner på öppettiderna.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/fortsatt-eftermiddagsstangt-pa-raby-bibliotek
Citera
2017-01-26, 16:37
Avslutad
Under vintern har Stadsbiblioteken i Staffanstorp och Ängelholm har haft stora grupper ungdomar som har stört och i en del fall förstört inne på biblioteken. Båda biblioteken har satt in vakter, för att komma till rätta med problemen.

Citat:
Oroligheter kring ungdomar i centrala Staffanstorp började förra året och kulminerade under hösten och vintern. De har bland annat kommit in på biblioteket, där de har stört, saboterat böcker och uppträtt hotfullt.

Citat:
De åtgärder som har vidtagits är ökad bemanning kvällstid och att biblioteket nu också skyddas av vakter.

I Ängelholm är situationen likartad.

– För vår del har det handlat mycket om att det har kommit in ungdomar i stora grupper. Det har varit 40, 50 som har kommit in samtidigt. De har inte förstört men har varit högljudda och uppfattats som ett störningsmoment, säger Jonas Bolding, bibliotekschef i Ängelholm, som under en period fick dra ner på öppethållandet.
http://malmo.etc.se/inrikes/bibliotek-skyddas-av-vakter-det-kanns-mycket-sorgligt
Citera
2017-01-26, 18:41
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
I det konflikträdda, feminiserade, "omhändertagande" Sverige, är det marodörer som premieras och ansvarslöshet som tillåts utbreda sig.

Jag tycker inte att föräldrarna skall kopplas in. Det fungerar inte när ett av grundproblemen är att de har fler ungar än de kan hålla ordning på.

Då tror jag mer på direkta sanktioner som avstängning från skolmatsalen en tid.
Citera
2017-01-26, 18:58
Medlem
Barkbitares avatar
När inte invandrare kan anpassa sig efter de regler och förordningar i det land som de invandrat till så anser jag att hela familjen ska utvisas.

Allt bara förstörs av denna sanslösa invandring!!!!

Skolorna är inte fungerande
Sjukvården inte fungerande
Polisväsendet går på knäna
Åldringar rånade allt oftare
Kvinnor våldtas på löpande band
Ensamma svenska killar blir påhoppade av invandrargäng.

Jag har faan fått nog. Många svenskar tappar livslusten nu när samhället krackelerar.
Citera
2017-01-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag tycker inte att föräldrarna skall kopplas in. Det fungerar inte när ett av grundproblemen är att de har fler ungar än de kan hålla ordning på.

Då tror jag mer på direkta sanktioner som avstängning från skolmatsalen en tid.
Det är inte säkert att marodörerna ens går i skolan. Och om de gör det, vilka fysiska barriärer ska hindra dem från att gå bärsärkagång i skolmatsalen också? Skolan är mer en polisiär angelägenhet än en pedagogisk numera...

Socialt stigma är aldrig fel, om det skapar en mer hänsynsfull och fridfull/fredlig offentlig miljö. Alltså: klandra både ungdjävlarna och deras föräldrar som inte har pli på dem.

Jag motsätter mig inte sanktioner som olika sorters avstängning osv, men det kan bli komplicerat med en sån rundgång - att skyffla händelser på stadens bibliotek till en sak för skolan att verkställa. Bäst vore nog ett lagom kok stryk på plats, där och då det sker. En utskällning av föräldrarna, om det inte rör sig om straffmyndiga individer.
Citera
2017-01-26, 23:17
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Socialt stigma är aldrig fel, om det skapar en mer hänsynsfull och fridfull/fredlig offentlig miljö. Alltså: klandra både ungdjävlarna och deras föräldrar som inte har pli på dem.

Anledningen mer konkret att jag inte tror på att koppla in föräldrarna är att de ofta bara har våld som uppfostringsmetod, med så många ungar och utan auktoritet för att de "står utanför" samhället, har de inte tid, förstånd, kunskaper eller ork att uppfostra på något annat sätt.

Att [hänvisa till --> blunda för --> acceptera --> återlegalisera] barnagan bara för att kaozkulturer inte kan uppfostra på något annat sätt... ja då kan vi bocka av en anpassning till på mångkulturens altare.

Så håll föräldrarna utanför. Deras uppfostringsmetoder har redan visat sig värdelösa. Inte mer av samma sak, tack.

Bättre då polisvåld. Och personliga, kännbara, bestraffningar för de som kaozar.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-01-26 kl. 23:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in