2007-10-27, 09:18
Medlem
Auditors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Bor du på månens baksida?

Gör man det om man inte känner till nollåtta land till 100%?
Citera
2007-10-27, 10:56
Medlem
humperdicks avatar
Offentliga inrättningar som bibliotek är perfekta miljöer för blattegängen att förstöra då dom är enkla byten som står i stark kontrast till deras samhällsuppfattning då det ska vara lungt och intellektuellt.
Nu kommer ju tyvärr blattarna ge sig in till innerstaden för att gå på bibliotek och sedan kommer ligisterna efter osv.
Citera
2007-10-27, 12:12
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAID
Till att börja med kan ni läsa era egna källor innan ni med ståfräs och ett hoppande hjärta skyndar er till www.flashback.org för att starta ännu en grundlös, löjeväckande tråd.
Biblioteket stängde på grund av bråk.
Det är det enda som står i artikeln, allt annat har ni tagit direkt ut era rövhål och kryddat med otaliga "jag har hört att" och "jag kan tänka mig att".

Skaffa er flickvänner och/eller ett liv ffs

Du verkar nervös!
Du har i alla fall märkt medias utveckling ifråga om hur man använder det som en maktfaktor mot folket!
Citera
2007-10-27, 12:14
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Vi hade en liknande situation i min hemstad för ett par år sedan. Snorungar i nedre tonåren som trakasserade bibliotekspersonal och besökare dag in och dag ut. Det gick dock aldrig så långt att man fick stänga ned verksamheten, men nog var polisen där ett par gånger på slutet i alla fall. Det rörde sig den här gången emellertid aldrig om några kulturberikare, utan vanlig hederlig svensk WT.

kanske det var anledningen till att man såg till att polisen kom!
Citera
2007-10-30, 20:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
En sak som jag undrar över när sånt här händer är. Varför säger inte invandrarföreningerna nåt om dessa händelser? Vilka har nåt att vinna på att ett bibliotek stängs? Ingen, alla förlorar på det. Jag vill minnas att det var ett jävla liv på iransksvensk föreningen när någon politiker la som förslag att flyktingar inte längre skulle få välja vart dom vill bo.

Men när "ungdomsgäng" lever rövare och ser till att ett jävla bibliotek stängs ute i förorten så svartskalleklubbarna tysta. Varför i helvete tar dom inte avstånd från dessa aktioner?

Detta är en av de frågor som man kan grunna över när det gäller problemen i invandrar-ghettona. Var finns de lokala formella och informella kontroll-instanserna? Var finns de vanliga medborgarna som bryr sig? Var finns de medelålders araber och afrikaner som skäller ut ungarna och säger åt dem att ge fan i att bråka? De kan ju inte sitta hemma och tugga khat allesammans?

Som det ser ut nu så liknar det en sorts tyst medgivande från lokalbefolkningen när förort efter förort körs i botten.

- F.G
Citera
2007-10-30, 20:43
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Detta är en av de frågor som man kan grunna över när det gäller problemen i invandrar-ghettona. Var finns de lokala formella och informella kontroll-instanserna? Var finns de vanliga medborgarna som bryr sig? Var finns de medelålders araber och afrikaner som skäller ut ungarna och säger åt dem att ge fan i att bråka? De kan ju inte sitta hemma och tugga khat allesammans?

Som det ser ut nu så liknar det en sorts tyst medgivande från lokalbefolkningen när förort efter förort körs i botten.

- F.G

På nåt sätt vill dom väl få det till att det är vårt fel att dom klumpat ihop sig i ghettona och att dom skiter i sina ungar. Vi är rasister helt enkelt som inte lär dom att ta hand om sina ungar.
Citera
2007-10-30, 20:56
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
På nåt sätt vill dom väl få det till att det är vårt fel att dom klumpat ihop sig i ghettona och att dom skiter i sina ungar. Vi är rasister helt enkelt som inte lär dom att ta hand om sina ungar.

Mja, det finns ju egentligen 3 aktörer i sammanhanget:

1. svenska PK-iter och invandrarkramare
2. föreningsinvandrare som lärt sig de korrekta flosklerna av grupp #1
3. vanliga invandrare av olika härkomster och nyanser

Grupp #3 är ju den överlägset största, och där tror jag inte man håller på och snackar en massa blaj om att svenskar är rasister, utan det är annat som är på tapeten, mer jordnära saker som pengar och boende och bilar.

Men om man tittar på en svensk småstad så finns där en social kontroll som bl a ser till att lokalt tonårsslödder hålls jävligt kort och inte tillåts sabotera närmiljön. Detta tycks saknas i de invandrartäta förorterna. Vilket är märkligt.

- F.G
Citera
2007-10-30, 21:04
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ja, begreppet "kulturberikning" har fått en ännu tydligare innebörd efter att ett s k ungdomsgäng av utländsk härkomst tvingat ett bibliotek att stänga.

http://www.city.se/Nyheter/1.899244/bibliotek-stangs-efter-ungdomsbrak

Huruvida det är en slump eller ej att de ger sig på ett bibliotek är en intressant fråga att fundera över.

- F.G

Men herreguud! Det står klart och tydligt att biblioteket enbart kommer att ha tillfälligt stängt. En detalj du möjligen valde att utelämna?
Citera
2007-10-30, 21:09
Medlem
Galenzos avatar
Någon skrev i början att det var 100 % berikare i Vårby Gård.

Hittade detta, skrivet april 2000, så det stämmer nog rätt bra med 100%

I Vårby Gård, där 80 procent är invandrare och 94 olika nationaliteter finns representerade, går hälften av gymnasieungdomarna ut skolan med ofullständiga betyg. Endast ett fåtal lärare är behöriga. Arbetslösheten ligger på 8,1 procent, dubbelt så högt som i resten av Huddinge kommun, och andelen socialbidragstagande hushåll är 20 procent mot 9 procent (senaste uppgiften är från 1997) i resten av kommunen.

http://www.yelah.net/yelah/20000419/arvid0419

Mao, förutom att man alltid kan läsa mellan raderna i alla artiklar om ungdomsgängen framfart, så kan man väl lugnt konstatera att det är
berikare även i detta fallet.

Nu måste det fan ske en snar förändring i samhället innan gemene svenne tar upp vapen/medborgargarde. Detta är för helvete ohållbart!! Och när ska dessa vidriga politker inse vad de sysslar med??!! Sverige står förfan på randen till riots ju. Där albaner/araber mfl drar fram, där blir det snabbt kaos - alltid!!!

Apropå berikande våldsbrott:

En 16-årig svensk gosse blev i helgen överfallen och brutalt nersparkad av SJU MUSLIMER i Malmö. Anledning; han var blond och svenne...

Och händelsen står inte någonstans i media - överhuvudtaget!! Sydsvenskan i första hand borde ha skrivit om det men låtit bli kort o gott.

Fröken Sverige som driver 'i mitt sverige'-bloggen berättade det i ett mail. Gossen finns hennes bekanskapskrets, typ lillebror till någon.
Citera
2007-10-30, 21:09
Medlem
Khapis avatar
Jag applåderar detta. Offentliga institutioner har inget värde i mina ögon, desto mer de förstörs och saboteras desto närmre kommer vi en privat lösning.

Ungdomar som pissar på parkbänkar och förstör bibliotek är vardagshjältar i mina ögon (nåja). En vacker dag kanske jag kan byta ut skattesedeln som går till biblioteken och parkerna mot härliga paket från Bokus och tomatplantor på balkongen från Plantagen. Det är ju trots allt bara via internet och privata bokhandlare jag kan ta del av den mesta liberala litteraturen. Av "någon anledning" så är det fattigt på sådant på de statliga biblioteken.
Citera
2007-10-30, 21:14
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Men herreguud! Det står klart och tydligt att biblioteket enbart kommer att ha tillfälligt stängt. En detalj du möjligen valde att utelämna?

Det är väl illa nog? Vad tror du händer när de öppnar igen då?

Dina hjältar kommer att rasera skiten igen.
Citera
2007-10-30, 21:16
Medlem
Galenzos avatar
Update:

I samband med stängningen Valparna stod med slägga i handen samt hotade personal PGA de INTE accepterade att bibblan nu stängt just pga av valparnas framfart från första början...

http://imittsverige.blogspot.com/2007/10/vrby-ungdomar-hotade-personal-med-slgga.html

Inslag på radion, polisen intervjuas
http://www.sr.se/stockholm/nyheter/artikel.asp?artikel=1685294

Beslutet vid mötet blev att biblioteket i Vårby gård håller fortsatt stängt.Enligt biblioteksansvarige Karin Fehller, krävs åtgärder innan biblioteket kan öppnas igen och då med reducerade öppettider
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in