2007-10-26, 16:36
Medlem
Pontus900s avatar
Hejsan

Mitt ljud funkar perfekt, spelar ett spel, upptäcker att ljudet plötsligt börjar eka så jag installerar en driver, rebootar, sen är allt ljud borta...

Då är frågan hur i helvete fixar jag detta?

Jag får panik utan ljud
Citera
2007-10-26, 18:04
Medlem
gandihellfishs avatar
Du installerade fel drivrutin? Det finns inställningar för ekon i dina ljudinställningar, då menar jag inte dem i kontrollpanelen. Vet inte på din dator vart dom finns men på min dator har jag en process som heter SOUNDMAN. Den ligger i aktivitetsfältet.

Eftersom du troligtvis installerade en kass drivrutin så borde du göra en systemåterställning.

Har du inte kollat så ljuder är i mute eller att datorn hittar ljudkortet?
Citera
2007-10-26, 21:00
Medlem
Pontus900s avatar
körde en systemåterställning utan framgång, det verkar som datorn har "valt" bort kortet eller något för hela rutan där man kan välja mute på kortet är grått.
Citera
2007-10-27, 12:28
Medlem
Pontus900s avatar
Upptävkte att sladden till högtalarna satt i fel hål. men det funkar fortfarande inte av någon anledning
Citera
2007-10-27, 14:00
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900
Upptävkte att sladden till högtalarna satt i fel hål. men det funkar fortfarande inte av någon anledning
Flyttade sladdarna av sig själv när du bytte drivrutin ? Det var mig en avancerad drivis!
Citera
2007-10-27, 14:42
Medlem
Pussylovers avatar
Men Gandihellfish.
Du måste missat dom senaste utvecklingarna verkar det som.

Sitter du med DOS 3.11 fortfarande

Nya drivisar kan det här med sladdflytt förstår du
Citera
2007-10-27, 15:46
Medlem
Pontus900s avatar
jaja jag glömde att tillägga att jag flyttade på dom för pröva med headsettet men som sagt var så funkar ljudet inte fortfarande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in