2007-10-26, 01:33
Medlem
Någon med erfarenheter av att jobba extra som anonym konsument, genom "NYA REMARKABLE RETAIL MARKETING SWEDEN AB", för ICA?

http://platsbanken.ams.se/direkt/66/...,1169766.shtml

Man ska kontrollera om butikerna kollar Leg. vid köp av tobak, öl och spel.

Man tjänar ca. 8 - 900kr för en månad (brutto). Det låter väldigt lite. Då ska man göra 14 besök på olika ICA butiker. Vissa butiker kan man bli tvungen att åka en längre sträcka till.
Min teori är: dom vill få det att låta lättare än vad det egentligen är. Men har jag fel?

Skulle vilja veta mer om företaget, alltså personliga erfarenheter. Hur är det att jobba som anonym konsument?

Tack på förhand
Citera
2007-10-26, 09:00
Medlem
Jag har aldrig gjort några uppdrag för Remarkable fast jag är registrerad här. Har inte dykt upp något i min närhet fast jag har hört att de betalar ut milersättning.

Dock så brukar jag göra uppdrag för ett annat företag, Better Business. Där får man ca 150-200 per besök och oftast utlägget betalt. För det är ofta som man måste göra ett köp.

Det funkar som så iaf att man anmäler sitt intresse på deras hemsida, sedan tar det några dagar om man får reda på om man fått uppdraget eller inte. Om man nu får uppdraget måste man vara med på en telefonbriefing om man ej gjort något sådant tidigare och läsa igenom en checklista med kontrollpunkter och frågor som man sedan ska kolla om butiken uppfyller. När man har gjort besöket fyller man i den tillsammans med kvittot från butiken och skickar tillbaka. Sedan trillar lönen in på kontot.

Min personliga erfarenhet av sånt här är att det är lättförtjänta pengar, om man lyckas få ett bra uppdrag. Så som att gå att handla på ICA t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in