2011-12-12, 08:27
Medlem
Noomi säger att hon inte kunde prata engelska för tre år sedan och var tvungen att lära sig det. Det har jag svårt att tro på. Har hon inte gått i svensk skola? I ett samhälle där engelska är som ett andra språk, där engelsk-språkiga filmer och musik syns och hörs dagligen, skulle då en, då, 28-årig skådespelerska inte kunna prata engelska? Eller menar människan egentligen att hon inte kunde prata "flytande" engelska men vill framställa det som om hon är en såpass duktig lingvistik att hon lärt sig engelska från grunden på 3 år så att det låter som om hon pratat språket sen barnsben?
Citera
2011-12-12, 08:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom
Noomi säger att hon inte kunde prata engelska för tre år sedan och var tvungen att lära sig det. Det har jag svårt att tro på. Har hon inte gått i svensk skola? I ett samhälle där engelska är som ett andra språk, där engelsk-språkiga filmer och musik syns och hörs dagligen, skulle då en, då, 28-årig skådespelerska inte kunna prata engelska? Eller menar människan egentligen att hon inte kunde prata "flytande" engelska men vill framställa det som om hon är en såpass duktig lingvistik att hon lärt sig engelska från grunden på 3 år så att det låter som om hon pratat språket sen barnsben?
Jag reagerade också på det, tänkte ett varv och kom fram till att hon säkert menar att hon tyckte det var svårt att prata för tre år sedan. Det är ju en sak att förstå och en annan att våga prata. Men, man skall aldrig säga aldrig. Hon ger inte ett särskilt smart intryck.
Citera
2011-12-12, 19:16
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusGrissom

Jag känner flera unga, vuxna svenskar som inte anser sig kunna engelska. Precis som det finns folk som knappt förstår multiplikationstabellen så finns det folk som aldrig lyckas knäcka engelskan och som känner sig ruggigt osäkra när det ska talas engelska. Jag utgår från att det är så Noomi menade, och inte ordagrant att hon inte talade ett ord engelska.
Citera
2011-12-12, 22:35
Medlem
"Hollywood" kräver 100 % amerikansk uttal och felfritt. Utan undantag.
Citera
2011-12-12, 23:22
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot

Du menar som Peter Stormare? Kom igen... Du blir kraftgt begränsad om du inte kan det men det går. Alexander Skarsgård har lyckats ganska bra även om hans accent i Generation Kill låter lite krystat amerikansk i mina öron.
Citera
2011-12-13, 00:07
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Visst är det så. Fråga Arnold.
Citera
2011-12-13, 04:08
Medlem
Citat:
Så är det väl som regel, i någon mening. Med undantag, skulle jag säga.
I Noomis fall räknas hon likligen till ett slags siratligt undantag just.
Citera
2011-12-13, 19:54
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Hon kan falla på mkt men jag tror inte det blir uttalet.

Frågan är ju vad de ska göra åt hennes byst. Jag har större bröst än henne. Hon får se upp om hon går förbi en byggarbetsplats, hon lär bli förväxlad med de andra plankorna.
Citera
2011-12-13, 20:10
Medlem
kanelipullas avatar
Shit va hon såg ut senast.. omg.. va då skämma ut sig på det där sättet! Och vara en mamma och en vuxen kvinna.. öööö.. något är riktigt fel i hennes huvud!
Citera
2011-12-13, 20:14
Medlem
kanelipullas avatar
Man kan ju ställa frågan bara att kolla på denna bild.. hur mycket knark har hon fått i sig egentligen? Va då göra bort sig so totalt!!
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/.../noomibred.jpg
Citera
2011-12-13, 22:03
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Shit va hon såg ut senast.. omg.. va då skämma ut sig på det där sättet! Och vara en mamma och en vuxen kvinna.. öööö.. något är riktigt fel i hennes huvud!

Där försvann all hennes trovärdighet som udda fågel-image hon byggt upp. Alkoholistsvenne, ja visst Tror ni Juden satte på henne?
Citera
2011-12-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Man kan ju ställa frågan bara att kolla på denna bild.. hur mycket knark har hon fått i sig egentligen? Va då göra bort sig so totalt!!
http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/.../noomibred.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Där försvann all hennes trovärdighet som udda fågel-image hon byggt upp. Alkoholistsvenne, ja visst Tror ni Juden satte på henne?
Ju mer jag ser på dessa bilder på Noomi, desto mer stäääschad ser hon ut fanimej.
Vad har hon inmundigat för skit egentligen? Är det fulgägg? ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in