2007-10-25, 18:30
Bannlyst
Nu är det så att jag installerat windows xp på en dator och under hela installationen så har jag varit noga med att välja svenska men likt förbannat så är det engelska när jag installerat klart och jag lyckas inte byta till svenska trots att jag suttit och ändrat massa språk inställningar via kontrollpanelen.

Måste jag installera om winxp för att kunna ha ett annat språk?!
Det är även en warez skiva från september av ETH0 som jag installerat ifrån, kan det vara så att det endast fanns engelska på den?

Tangentbord och sånt är på svenska men hela windows visas i engelska.

Tack på förhand!
Citera
2007-10-25, 18:35
Medlem
kimdah2002s avatar
Den frågan måste ha ställts 197 gånger redan... Nej det går inte att "byta" språk på XP

Köper man en engelsk version så får man engelska, köper man svensk så får man svenska... Tangentbordslayouten går att ändra till vilket språk som helst.
Citera
2007-10-25, 21:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Som ovan skrev.

Vill du nu har ett svenskt operativsystem så måste den vara på svenska.
Med andra ord så är du illa tvungen att formaterar om och då med en svenskt innehåll.
Citera
2007-10-26, 01:26
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Tanka ner MUI för Windows XP, det innehåller text för alla fönster och knappar m m för olika språk. Och det är enkelt att ändra till svenska.

Dessvärre är det ibland krångligt att hitta och delas oftast ut i en enda stor DVD på 4GB, jag ska se om jag kan fixa endast programmet + det svenska språket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in