2007-10-25, 17:55
Medlem
$100s avatar
Hejsan, har en fråga bara, det är så att jag har små små blåsor, eller man ser det som små vita prickar under skinet på överläppen, har haft det i snart ett år...Läppen är inte öm eller dylikt, vad kan det vara? Vårdar mina läppar med typ lypsyl och dylikt!

///$

EDIT: Stavfel
Citera
2007-10-25, 17:59
Medlem
H0nkens avatar
ååå fan, jag har exakt likadant. Små vita prickar på överläppen under huden. Har försökt klämma ut dem och all möjlig skit men inget har funkat. Har haft dem sen jag var 15-år btw. Nu är jag 21.
Citera
2007-10-26, 11:20
Medlem
Låter lite som Afte http://sv.wikipedia.org/wiki/Afte
Finns säkerligen mer att googla om det på nätet, wikipedia angav ju iaf ett par receptfria läkemedel man kan prova. Gå ner till apoteket och snacka med dom, rätt vanligt förekommande så dom vet nog vad som funkar.

EDIT: Afte verkar dock orsaka brustna blåsor och stor smärta, vilket inte riktigt verkar överenstämma med TS problem, möjligt en lindrigare variant på afte. Snacka med din vårdcentral annars om du upplever problem med blåsorna.
Citera
2007-10-26, 11:23
Medlem
H.E.L.s avatar
Afte försvinner efter ett tag. Det är inte permanenta blåsor.
Det låter mer som det skulle vara fettknutor eller talgknutor(sak samma).
Citera
2007-10-28, 18:27
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Afte försvinner efter ett tag. Det är inte permanenta blåsor.
Det låter mer som det skulle vara fettknutor eller talgknutor(sak samma).
TS nämner att h*n använder lipsyl och detta gör jag även själv i ganska stor mängd. Undrar om det kan ha något att göra med detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in