Har tidigare donerat blod flera gånger och aldrig upplevt något speciellt. Men i tisdags var jag hos vårdcentralen och lämnade blodprov. Efter detta gick jag och tränade benen på gymmet, trode inte det skulle vara någon fara eftersom det var ett litet stick i armvecket (om man jämför med den tjocka nålen vid bloddonation, då tränar jag inte samma dag) och liten mängd blod.
Och idag till min förvåning ser jag att huden runt stickhålet är blåmärkeaktig, storleken av en enkrona på vardera sida. Är detta något allvarligt eller är det någon slags ofarlig inre blödning?
Hehe, jag hade tänkt starta en tråd om detta. Fick lämna tre provrör med blod förra veckan, och ett par dagar efteråt så växte ett stort blåmärke fram längst venen. Antar att det inte är något att oroa sig över.
Antagligen har blod läkt ut ur nålsticker eller så har blodkärlet spruckit men det är inget farligt då det rör sig om ganska små kärl, det är en annan sak om det skulle röra sig om tex en artär i låret då kan man förblöda men det gör man alltså inte om det rör sig om en ven i armen. Det läker ihop på ett par dagar/vecka.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!