2007-10-24, 23:34
Medlem
Jag har en "Maxtor personal storage 3200" som inte fungerar som den ska, eller datorn vet inte riktigt. Men varge gång jag stoppar in den i usbn säger det att den hittare en usb enhet som inte fungerar som den ska, dett hände nyligne och jag har ingen arning vad jag ska göra åt saken, finns det någon möjlighet att jag får behålla all data på hårdisken och hur får jag den att fungera igen?
Citera
2007-10-24, 23:46
Medlem
Tänkte bara påpeka att jag testat att avinstalera alla drivrutiner i enhetshanteraren med men funkar fortfarande inte
Citera
2007-10-25, 00:00
Medlem
efxs avatar
Du kanske måste ha speciella drivrutiner från seagate för att den ska fungera korrekt (seagate har köpt upp maxtor). Borde finnas drivrutiner där.
Citera
2007-10-25, 00:21
Medlem
Vet du vart på seagate jag kan hitta drivrutiner då?
som du ser är jag inte expert på detta området, om jag ska vara ärlig vet jag inte ens exakt vad drivrutiner heter på Engelska.
Citera
2007-10-25, 00:44
Medlem
uppdatering:

Ledsen om det blir mer spam nu men det är för jag har 500 gig av enbart viktiga saker jag inte känner särskillt stort sug av att förlora, men nu ligger det till såhär:
Jag har fått ett namn på enhetern(maxtor 3200, dvs inte okänd enhet) men jag kan inte boota datorn när usb enheten sitter i. När jag går in på enhetshanteraren och kollar efter några drivrutiner hittar den inga att updatera med och i enhets statusrutan står deten här enheten kan inte starta. (Kod 10).

ps. jag formaterar hälre om datorn än den hårdisken ifall jag måste göra något utav dem...
Tack så hämskt mycket på förhand
Citera
2008-03-18, 19:54
Medlem
Nippes avatar
Jag har exakt samma fel med exakt samma hd.

Skriv gärna om någon vet hur man löser detta.

/N
Citera
2008-03-18, 20:48
Medlem
Det ska väll inte vara några drivrutiner till externa hårdiskar väll? Men något kan ha hänt med de drivrutiner som brukar vara installerad (USB drivrutiner).

1. Prova i en annan dator.

2. En annan USB port.

3. Formatera och installera om windows.

FÖRSLAG som kan KOSTA.

4. En annan USB kabel om du har.

5. Ta isär din externa hårdisk och sätt den internt i datorn. OBS garantin lär ryka.
Citera
2008-03-18, 22:57
Medlem
Nippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det ska väll inte vara några drivrutiner till externa hårdiskar väll? Men något kan ha hänt med de drivrutiner som brukar vara installerad (USB drivrutiner).

1. Prova i en annan dator.

2. En annan USB port.

3. Formatera och installera om windows.

FÖRSLAG som kan KOSTA.

4. En annan USB kabel om du har.

5. Ta isär din externa hårdisk och sätt den internt i datorn. OBS garantin lär ryka.

1. Done, funkar kanon

2. Done, funkar ej.

3. Funderar på det men har bara inte gjort det.

Min lösning på problemet är att jag tror jag satt i disken i usbn för drivisarna för usb var installerade. (De som är för win xp, usb2 o.s.v) och den har då spärrat på något vis. Har provat med amerikanarnas tips att dra ur och i ett par gånger för att få effekt samt avinstallerat enheten. Inget händer. Den hittar en enhet i usbporten samt namnet på den men den kan inte visa enheten.

Sinnes.! återkommer med rapport ang formatera och dra i usbdisken EFTER alla updates och drivisar.

/N
Citera
2008-03-19, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nippe
1. Done, funkar kanon

2. Done, funkar ej.
/N
Bara nyheter för dig att det fungerar i en annan dator.
Jag tror också att det är något sådant för dig.

Nu behöver vi bara veta hur det går för "Jack_tha_ripper".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in