Håller på att flippa på mitt msn som vägrar logga in. Det står bara "loggar in" i all evighet. Någon som har ett förslag på åtgärd??
Jag har MSN 6.0.3, Mac OS X 10.4.10.
Om inte så kan det vara porten som är blockad, och då rekommenderar jag något annat program där du kan välja HTTP som inloggnings metod, aMSN, Adium osv. (Jag vet inte om Adium kan välja port men då många körde Adium på AppleCare så misstänker jag det att Adium ska gå.)
Har det funkat förrut, så som nämnt nedan släng plister, testa ny användare.
Men om jag ska vara ärlig så suger MSN på Mac, och du har bättre chans med ett annat program.
Har precis börjat använda mac och drog ner msn för att kunna hålla kontakt med vänner och bekanta. Laddar ner en .dmg fil, kopierar till program dubbelklickar på msn ikonen men inget händer. Jag är helt lost när det gäller mac. Vad göra?
Har precis börjat använda mac och drog ner msn för att kunna hålla kontakt med vänner och bekanta. Laddar ner en .dmg fil, kopierar till program dubbelklickar på msn ikonen men inget händer. Jag är helt lost när det gäller mac. Vad göra?
Dubbelklicka på dmg-filen. Då ploppar förhoppningsvis en MSN-ikon upp som du sedan drar till din Program/Application-mapp. Lycka till.
Precis det jag har gjort, händer inte ett skit. Mac är inte användarvänligt mot mig .
Det är viktigt att du startar programmet från Program/Application-mappen och inte från dmg-filen. Har för mig att jag bråkade lite med MSN för något halvår sedan då jag konverterade till Mac. Men som sagt, jag löste det genom att göra enligt ovanstående.
Det är viktigt att du startar programmet från Program/Application-mappen och inte från dmg-filen. Har för mig att jag bråkade lite med MSN för något halvår sedan då jag konverterade till Mac. Men som sagt, jag löste det genom att göra enligt ovanstående.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!