2007-10-24, 22:07
Bannlyst
Hur r priserna p mat och restauranger i Spanien p tex kanariearna? Har hrt rykten om att det r svindyrt, att en pizza kan kosta 200:- etc, det kan vl nd inte vara mjligt?
Citera
2007-10-25, 12:52
Medlem
Kanariearna vet jag inte. Undviker i strsta mjliga mn sdana turiststllen. Det r i regel dyrare p turiststllen men ngra Norge-priser som 200:- fr en pizza r det dock inte!
Restaurangpriser i Spanien r ungefr som i Sverige. En pizza p restaurang gr p mellan 5-10euro.
Citera
2007-11-26, 05:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Hur r priserna p mat och restauranger i Spanien p tex kanariearna? Har hrt rykten om att det r svindyrt, att en pizza kan kosta 200:- etc, det kan vl nd inte vara mjligt?
Visst KAN en pizza skert kosta multum om man kkar den p den flottaste restaurangen p strandpromenaden, men det gr man ju givetvis inte. Jag skulle tippa p att priserna r ungefr som i Sverige men det r bara en kvalificerad gissning eftersom det r tio r sedan jag var p Kanarieholmarna senast.

len var billig, kommmer jag ihg. 100 pesetas (dvarande cirka 5 kr) fr en burk starkl ur en gathrnsautomat och kanske 200-250 pesetas fr en pint p ett vanligt lsjapp/karaokebar. verlag s var det inte s frjordat dr ens fr tiotalet r sedan. Vad som hnt sen vet jag inte men att en vanlig standardpizza p en vanlig turkpizzeria ska kosta tvhundra spnn hller jag fr orimligt.

// Roger P.
Citera
2007-11-26, 16:06
Medlem
cirka 15 euro fr mat och en stor stark p en medelresturang . maten i affrer r som i sverige likas len , starkspriten r dock avsevrt mycket billigare
Citera
2007-11-26, 23:32
Medlem
razaones avatar
hmm

len r fortfarande billig du fr en l fr typ 0.4 euro i butikerna
Citera
2007-11-27, 00:25
Medlem
l och sprit var riktigt billigt kunde kpa en flaska vodka fr 5 - 7 euro, en flaska vin frn 1 euro & uppt. 6 Pack l (25-cl flaskor) kostade cirkus 2 euro dr vi handlade. Sen var maten i matvaruaffrer ngot billigare n i Sverige. Skulle sga 0.8 x svenska priset. Restaurangpriserna ungefr de samma, ngot billigare dr med. Var i Spanien i sommras!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in