Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-24, 22:07
  #1
Avstängd
AmandaPandas avatar
Hur är priserna på mat och restauranger i Spanien på tex kanarieöarna? Har hört rykten om att det är svindyrt, att en pizza kan kosta 200:- etc, det kan väl ändå inte vara möjligt?
Citera
2007-10-25, 12:52
  #2
Medlem
Kanarieöarna vet jag inte. Undviker i största möjliga mån sådana turistställen. Det är i regel dyrare på turistställen men några Norge-priser som 200:- för en pizza är det dock inte!
Restaurangpriser i Spanien är ungefär som i Sverige. En pizza på restaurang går på mellan 5-10euro.
Citera
2007-11-26, 05:39
  #3
Avstängd
Roger Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Hur är priserna på mat och restauranger i Spanien på tex kanarieöarna? Har hört rykten om att det är svindyrt, att en pizza kan kosta 200:- etc, det kan väl ändå inte vara möjligt?
Visst KAN en pizza säkert kosta multum om man käkar den på den flottaste restaurangen på strandpromenaden, men det gör man ju givetvis inte. Jag skulle tippa på att priserna är ungefär som i Sverige men det är bara en kvalificerad gissning eftersom det är tio år sedan jag var på Kanarieholmarna senast.

Ölen var billig, kommmer jag ihåg. 100 pesetas (dåvarande cirka 5 kr) för en burk starköl ur en gathörnsautomat och kanske 200-250 pesetas för en pint på ett vanligt ölsjapp/karaokebar. Överlag så var det inte så förjordat där ens för tiotalet år sedan. Vad som hänt sen vet jag inte men att en vanlig standardpizza på en vanlig turkpizzeria ska kosta tvåhundra spänn håller jag för orimligt.

// Roger P.
Citera
2007-11-26, 16:06
  #4
Medlem
cirka 15 euro för mat och en stor stark på en medelresturang . maten i affärer är som i sverige likaså ölen , starkspriten är dock avsevärt mycket billigare
Citera
2007-11-26, 23:32
  #5
Medlem
razaones avatar
hmm

ölen är fortfarande billig du får en öl för typ 0.4 euro i butikerna
Citera
2007-11-27, 00:25
  #6
Medlem
Öl och sprit var riktigt billigt kunde köpa en flaska vodka för 5 - 7 euro, en flaska vin från 1 euro & uppåt. 6 Pack öl (25-cl flaskor) kostade cirkus 2 euro där vi handlade. Sen var maten i matvaruaffärer något billigare än i Sverige. Skulle säga 0.8 x svenska priset. Restaurangpriserna ungefär de samma, något billigare där med. Var i Spanien i sommras!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f564352

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback