Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-24, 20:58
Medlem
Jag och några vänner ska ta en dagskryssning över till Danmark för att fylla på spritlagret och vi är alla 18år gamla. Jag har hört att man måste vara 20år för att få ta med sig sprit hem, stämmer detta? Hur stor är sannolikheten att vi blir stoppade? Vi åker förresten med bil om det spelar någon roll...
Citera
2007-10-24, 21:00
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshh
Jag och några vänner ska ta en dagskryssning över till Danmark för att fylla på spritlagret och vi är alla 18år gamla. Jag har hört att man måste vara 20år för att få ta med sig sprit hem, stämmer detta? Hur stor är sannolikheten att vi blir stoppade? Vi åker förresten med bil om det spelar någon roll...

20 år är det som gäller för införsel i Sverige. Risken för att tullen kollar en är minimal.
Citera
2007-10-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
20 år är det som gäller för införsel i Sverige. Risken för att tullen kollar en är minimal.

Hmm, vad händer om man åker fast då? Tar dom allt eller?
Citera
2007-10-24, 22:09
Medlem
Slashasens avatar
Citat:

Eftersom det är olagligt för er att föra in sprit i landet så Ja de kommer ta eran sprit.

Tror också att ni kommer få böter (eller ja ni kan ju neka o sånt skit men de kommer säga att ni kommer få böter iallafall, men det här är Sverige så borde väl inte vara så svårt o slinka undan?)
Citera
2007-10-24, 22:27
Bannlyst
Citat:
20år stämmer. Risken? Det beror på om ni tänkt köra med fullastade bilar med flak. Men om ni inte har så mycket är risken väldigt liten och tar dom er så snor de spriten mer kommer nog inte hända.
Citera
2007-10-25, 09:13
Moderator
vfs avatar
Citat:

Tänk lite nu, på bolaget är det 20 år. Tror du åldersgränsen är lägre
för att föra in sprit i Sverige?

Citat:

Givetvis får du behålla allting.
Citera
2007-10-25, 12:57
Medlem
Citat:

SÖK. Tullverket eller här på FB. Här dyker det upp samma fråga en gång i veckan.
Citera
2007-10-25, 14:07
Medlem
Jag och några kompisar fastade i Tullen när jag var 16 i helsingborg med ett antal backar öl men de tog in oss och kollade efter droger och sen lät de oss ta med våra öl

Men de skulle nog aldrig hänt nu, detta var 9 år sen och då var det en aning slappare med det mesta..

Men ni lär kunna ta in, inte ofta de är tull där..
Men antar att ni ska till Helsingör eftersom du säger "danmarks kryssning", ta den lilla båten istället. Det är ändå knappast ett kryssningsfartyg utan en sleten färja som är över sundet på 20 min
Citera
2007-10-25, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
Men antar att ni ska till Helsingör eftersom du säger "danmarks kryssning", ta den lilla båten istället. Det är ändå knappast ett kryssningsfartyg utan en sleten färja som är över sundet på 20 min

Nä vi ska åka Göteborg - Fredrikshavn
Citera
2007-10-25, 19:29
Medlem
Citat:
Nä vi ska åka Göteborg - Fredrikshavn

aha.. visste inte ens att de gick båtar där :P
Citera
2007-10-25, 19:50
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk
Jag och några kompisar fastade i Tullen när jag var 16 i helsingborg med ett antal backar öl men de tog in oss och kollade efter droger och sen lät de oss ta med våra öl

Men de skulle nog aldrig hänt nu, detta var 9 år sen och då var det en aning slappare med det mesta..

Men ni lär kunna ta in, inte ofta de är tull där..

Bullshit, tullen släpper inte igenom någon minderårig med öl/sprit.
Det är snarare "slappare" nu för tiden med minskade anslag/möjligheter
för tullen att agera.

Dra den om rödluvan också.
Citera
2007-10-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Bullshit, tullen släpper inte igenom någon minderårig med öl/sprit.
Det är snarare "slappare" nu för tiden med minskade anslag/möjligheter
för tullen att agera.

Dra den om rödluvan också.

Jaja de var vad som hände, sen skiter jag fullständigt i vad du tror.
Vad ger det mig att sitta och ljuga om det på ett forum där jag är anonym?

De har nog hänt konstigare grejer än så i världen vf..

Edit: med tanke på hur många troll här finns så förstår jag dock om du tror att jag hittar på men så var fallet iaf. Kollade inte ens leg på oss så kan varit att dom trott vi var över 20 men då var dom riktigt dåliga på att bedöma..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in