Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-24, 16:24
Bannlyst
Mitt ena ögonlock är svullet som om jag hade fått en smäll. Det har varit så i runt en månad och kliar som satan.

Synsam tyckte inte det såg ut som en vagel men det var den enda förklaringen de hade. Men brukar vagel ligga i så länge? Sen har jag en känsla av att det vandrar runt lite, ett tag var det på övre ögonlocket men nu är det tillbaka på det undre. Ögat i sig är lite ömt men det beror nog på att jag har kliat så på locket, det gissar jag iaf.

Har funderat ett tag på vårdcentralen för jag kan knappt bära de linser jag är beroende av. Men det är ju ett sånt satans företag att få någon slags hjälp där så jag undviker det helst. Någon som har någon ide om vad det kan röra sig om? Allergi? Vårdcentral som gäller?
Kan tilllägga att jag aldrig har haft en vagel förut så känns osanolikt att det skulle vara flera, eller? Har heller aldrig varit och är inte allergisk mot något vad jag vet.
Citera
2007-10-24, 18:24
Medlem
dr.tjocks avatar
Det är Vårdcentral som gäller.....
Citera
2007-10-24, 18:46
Medlem
Hushers avatar
Fick samma sak förut. Höll i ca 3-4 dagar sen kunde jag öppna ögat och så.

Edit: Fast har inte en aning vad det var då jag inte gick till vårdcentralen. Tillslut såg jag nån blodfylld vagel liknande grej som jag tog hål på med en nål som jag kokat i saltvatten.

Allt löste sig nu ser ögat helt bra ut igen.
Citera
2007-10-24, 18:48
Medlem
Ny Kulas avatar
Garanterat vårdcentral som är nästa anhalt för dig. Du har haft det länge och allergi slår sällan till på ena ögat allena... tydliga indikationer på att du ska ta tag i det och gå till vårdcentral.
Citera
2007-10-24, 21:28
Bannlyst
Ny Kula: Det visade sig faktiskt på andra ögat men det varade bara i några dagar.

Husher: Jag har letat efter en vagel man kan inte hitta någon, då jag har linser frågade jag ju synsam som kollade med deras prylar, men de kunde inte heller hitta någon vagel trots att svullnaden liknande en sådan.

dr. tjock: Jo jag är rädd för det :/
Tar ju hela dagen att sitta där, bara för att få ett jävla papper så man kan få se en läkare. Plus telefonhistorien man ska plåga sig igenom med att övertyga den sura tjocka tanten om att man verkligen har ont i ögat och man inbillar sig bara inte.

Anway, tack alla för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in