Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Sluta curla ungen. Sätt fram maten på bordet och säg att om hon inte äter vad som bjuds får hon vara utan mat. Jävla daltande!
Hahaha, jo du, den gamla skolan. Är själv ett "fan" men det funkar ju inte på alla! Jag tar hand om mina otroligt bortskämda kusiner ibland. Tyvärr är de ju inte bortskämda med bra mat, utan med den mat
de tycker om, alltså hamburgare, köttbiff med bea och pommes, korv med pommes, fish and chips osv. Jag har märkt att det absolut bästa sättet att få skitungarna att äta är att manipulera deras små hjärnor utan att det blir för uppenbart. Typ sitta och läsa tidningen och utbrista "det var som fan, Bono älskar selleri och laxpudding".
Eller också köra med omvänd psykologi. "Jag som hade tänkt att laga Coq au vin i morron, men nu är ju ni småungar här..." "Vadå då" "Ni är för små helt enkelt" "Vi är inte för små" "Nej tyvärr, ni förstår er inte på riktigt god mat" "Vi får göra något för småungar istället" "Nej, vi vill ha Coq au vin".
Det där med laxen är faktiskt inte så konstigt. Ungar har ju rätt känsliga smaklökar och låter man laxen gå för länge börjar den smaka tran. Tyvärr gör faktiskt de flesta bort sig där!
Sedan ska man aldrig lita på “fiskgubben”! Lukta på fisken, kolla gälarna osv. Köp aldrig “färsk” färdigpaketerad fisk!!!