• 1
  • 2
2007-10-24, 21:19
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztek
Mjo, min temp ligger på 33-38 grader beroende på om jag spelar eller inte...
men vad kan det va för fel annars?

du menar att den går aldrig över 40 grader om du spelar, det låter lite

kolla igenom loggboken som du hittar under adminverktyg, ev kan du få fram nåt där
Citera
2007-10-25, 07:59
Medlem
Ranknfiles avatar
Jag skulle tro att din automatiska avstägning är på när värmen stiger för mkt.. annars är de moderkorts fel skulle jag tro.. Har en polare som hadde samma problem men de va moderkortet som va slut..
Citera
2007-10-26, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ranknfile
Jag skulle tro att din automatiska avstägning är på när värmen stiger för mkt.. annars är de moderkorts fel skulle jag tro.. Har en polare som hadde samma problem men de va moderkortet som va slut..
Jag kom nu på vad det är för fel, men ändå är det något skumt med det hela...
Om ni tar en titt på denna bild: http://i22.tinypic.com/ngowvk.jpg
Så ser ni att volten på RAM är rött markerat, och troligen så att mitt nätagg inte pallar de båda minnena (2 x 512mb high speed). Men ändå har jag ett nätagg på 480W
Jag har bara lite neon lys rör och alla delar till datorn är i topptrim, datorn är i princip helt ny!
Kan det va moderkortet? (Lan Party som det har som nick)
jag misstänker ett nytt nätagg på 500W+ så kanske det löser sig, annars ett par nya ram minnen eller nytt moderkort.... fan va less jag blir på datorer när dom ändå är det bästa som finns att sysselsätta sig med! *pfft*
Annars, hur stänger man av automatisk avstängning... och varför står det ett meddelande efter datorn crashat: Datorn har återställts efter ett allvarligt fel. Skicka en rapport till bla bla bla..."
Snälla hjälp mej =P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in