2007-10-24, 13:44
Medlem
Nr jag var ngot yngre var potatisskruvar med dillsmak en sjlvklarhet nr det vankades snacks. Nu har jag ftt upp sugen fr dessa igen men kan inte hitta dom i ngon affr, det finns bara standardvarianten "saltade" som r frbannat trista.
Vet ngon om dessa har slutats att tillverka? I annat fall, vet ngon var det gr att f tag p en pse i Sthlmstrakten?
Citera
2007-10-24, 13:46
Medlem
Ranknfiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av &$
Nr jag var ngot yngre var potatisskruvar med dillsmak en sjlvklarhet nr det vankades snacks. Nu har jag ftt upp sugen fr dessa igen men kan inte hitta dom i ngon affr, det finns bara standardvarianten "saltade" som r frbannat trista.
Vet ngon om dessa har slutats att tillverka? I annat fall, vet ngon var det gr att f tag p en pse i Sthlmstrakten?

Det kns som att jag har sett de nyligen Dom kan ju inte ta bort skruvar med dill smak?
Citera
2007-10-24, 13:47
Bannlyst
Citat:
Vi lider av samma sjuka - jag lskar dillskruvar! Tyvrr mste jag komma med den trkiga nyheten att de slutade produceras i vras. Jag lyckades kpa ngra av de sista som fanns att uppbringa i augusti mnad. Beklagar!

R I P, dillskruven...
Citera
2007-10-24, 13:50
Medlem
Ranknfiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eugen Fotogen
Vi lider av samma sjuka - jag lskar dillskruvar! Tyvrr mste jag komma med den trkiga nyheten att de slutade produceras i vras. Jag lyckades kpa ngra av de sista som fanns att uppbringa i augusti mnad. Beklagar!

R I P, dillskruven...

Nej Mste finnas kvar i nt annat land lr nt?
Citera
2007-10-24, 13:58
Medlem
Citat:
Dom med salt r godast
Citera
2007-10-24, 14:09
Medlem
samfishers avatar
Dillskruv

Brja samla en lista fr Dillskruvens verlevnad!

Finns vl onlinesidor dr man kan starta namninsamling?

Har aldrig smakat med Dillsmak endast saltade men jag hller ju p er grabbar s ni fr tillbaka erat lskade tilltugg.
Citera
2007-10-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eugen Fotogen

R I P, dillskruven...

Ok, d var det som jag fruktade. Vilken skandal...
Citera
2007-10-24, 19:18
Medlem
Gammal Hrdrockares avatar
Tycker att de dr skruvarna ver lag r tmmeligen smaklsa. Men jag skulle ltt kpa om de kom med grillkrydda eller ngot liknande. Biffsmak kanske? Ost och lk?
Citera
2010-12-07, 21:54
Medlem
VonSilfwertryffels avatar
Slsurfade lite och skte p dillskruvar, sg till min stora gldje att det finns fler som saknar dessa

Sjlv upptckte jag det fr bara ett r sedan, t dom i mngder ett tag nr jag flyttat hemifrn, men sen avtog snacksbegret i ett par r, fr att vakna till liv igen senare.
Stod p COOP eller Willys eller vart det nu var och letade, d sger min kompis att dom skert har slutat gra dom bara fr att jag letar efter just dom

Det vore ju sjlva faaa-aaan om s skule vara fallet tnkte jag och ringde till Estrellas konsumentkontakt p plats i butiken, givetvis s hade dom slutat att tillverka mina lskade skruvar, och jag blev riktigt upprrd och lt som en grinig insndargubbe i telefonen (var 28 d)...

Det jag inte fattar r att skruvarna mste ha gtt dligt i hyllorna, hur kan man INTE tycka om och kpa en pse d och d?
Givetvis kan man INTE det, det frstr jag ju, men dillskruvarna r den mest underskattade sortens snacks vi ngonsin haft i detta avlnga land, den saken r sker!!!

Dillskruven, DU FATTAS MIG!!!
Citera
2010-12-09, 13:36
Moderator
Evil Eds avatar
Matlagning ---> snask.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto