• 1
  • 2
2007-10-24, 13:25
Medlem
Skullheads avatar
Hur är det egentligen? öppen anstalt som gäller, ska på rättegång den 31e, och blir med största sannolikhet dömd till en månad i fängelse, då jag tackade nej till både samhällstjänst och vilkorligt.

Var på personutredning hos Kriminalvården idag, och det var där dom sa att det blir en månad om jag nu tackar nej till samhällstjänst/vilkorligt.

Så, hur är livet i fängelse? får man ha med mp3 spelare? får man använda egna kläder, eller man får låna kläder där?

Hur är det med bråkstakar? hur blir man bemött som nykomling och första gångare?

Och sist men inte minst, hur är det med duschning? jag klarar inte av att duscha med andra killar, oavsett om det är 2 eller 10 st. Det går helt enkelt inte, så finns det möjlighet att duscha ensam?
2007-10-24, 13:48
Medlem
Falkenhayns avatar
Det är väl som på film antar jag.
2007-10-24, 13:49
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falkenhayn
Det är väl som på film antar jag.

Kuk i röven av en stor neger menar du? Nej, men jag vill ha info från folk som suttit i fängelse, och verkligen vet
2007-10-24, 13:51
Medlem
Vocoders avatar
Varför kan du inte duscha med andra killar? Undrar av ren nyfikenhet, eftersom du låter så bestämd på den punkten.
2007-10-24, 13:51
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Kuk i röven av en stor neger menar du? Nej, men jag vill ha info från folk som suttit i fängelse, och verkligen vet
Skicka ett PM till valfri
http://www.flashback.org/showthread.php?t=379544
2007-10-24, 13:54
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vocoder
Varför kan du inte duscha med andra killar? Undrar av ren nyfikenhet, eftersom du låter så bestämd på den punkten.

Det känns bara så otroligt fel att visa upp sig naken bland andra män, sedan jag gick i 6an på mellanstadiet har jag inte klarat av det, klarar inte av att pissa i en pissoar heller ute, såvida jag inte är riktigt full.

Jag har däremot inga problem med att visa mig naken framför tjejer, men killar går bara inte
Medlem
JJDecays avatar
Citat:

Nyfiken fråga...Om du nu inte kan duscha med andra, måste ha en mp3 spelare mm..Varför valde du inte samhällstjänst?

Nu är det ju en öppen anstalt så det är nog friare..Men det är ju ingen hotell verksamhet.
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vocoder
En del vill inte visa upp sig helt enkelt. Inget konstigt med det.
2007-10-24, 13:56
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
Nyfiken fråga...Om du nu inte kan duscha med andra, måste ha en mp3 spelare mm..Varför valde du inte samhällstjänst?

Nu är det ju en öppen anstalt så det är nog friare..Men det är ju ingen hotell verksamhet.

Jag måste inte ha en mp3 spelare, men det skulle göra månaden så otroligt mycket bättre.

Jag valde inte samhällstjänst pga att jag hatar att göra saker jag inte måste, alltså att jobba "frivilligt" för något skit jag hatar är inget alternativ.
2007-10-24, 14:06
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Jag måste inte ha en mp3 spelare, men det skulle göra månaden så otroligt mycket bättre.

Jag valde inte samhällstjänst pga att jag hatar att göra saker jag inte måste, alltså att jobba "frivilligt" för något skit jag hatar är inget alternativ.

Så du väljer hellre att sitta med en massa tuggande små blattar? Nej fy fan, satt min sista 2 mån på öppen och höll bli knäpp, ta för guds skull människa samhällstjänst eller om du prompt ska in prova komma in på Tillberga eller Kolmårdens
2007-10-24, 14:09
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoosandbeer
Så du väljer hellre att sitta med en massa tuggande små blattar? Nej fy fan, satt min sista 2 mån på öppen och höll bli knäpp, ta för guds skull människa samhällstjänst eller om du prompt ska in prova komma in på Tillberga eller Kolmårdens

Kan tänka mig att de små svarta är rätt jobbiga, men inget som man inte klarar.

Ska kolla upp de ställena, tack för tipset
2007-10-24, 14:35
Medlem
JJDecays avatar
Citat:

OK..ett svar gott som något. Många hade säkerligen valt samhällstjänst dock. Men som sagt, lycka till och vi får väl hoppas du får din ilja igenom.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in