2007-10-23, 15:40
Medlem
Min stationära dator har krånglat mycket under åren men det här tar nog priset...

När jag startar datorn går fläktarna igång som vanligt, datorn låter som den brukar de första sekunderna.

* Musen (en razor mus) blinkar till men slocknar genast.
* Lampan på fronten som normalt ständigt lyser blått lyser inte alls.
* Skärmen reagerar inte alls
* Tangentbordet reagerar inte alls
* CD-romen går inte att öppna
* Datorn piper ingenting

Den fungerade perfekt igår kväll men i morse var den så här. Jag har provat att dra ut allt onödigt som är kopplat till den inklusive ljudkort, det som nu är inkopplat är grafikkort, mus, tangentbord och skärm. Har även provat att starta utan dessa grejer för att se om lampan lyser men icket.

Hoppas det finns någon som kan tala om vad som är fel, eller hjälpa mig hitta felet, för jag är helt lost nu, vet inte ens var jag ska börja söka.

Tack på förhand
Citera
2007-10-23, 15:43
Medlem
TerrorSnusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goopen
Min stationära dator har krånglat mycket under åren men det här tar nog priset...

När jag startar datorn går fläktarna igång som vanligt, datorn låter som den brukar de första sekunderna.

* Musen (en razor mus) blinkar till men slocknar genast.
* Lampan på fronten som normalt ständigt lyser blått lyser inte alls.
* Skärmen reagerar inte alls
* Tangentbordet reagerar inte alls
* CD-romen går inte att öppna
* Datorn piper ingenting

Den fungerade perfekt igår kväll men i morse var den så här. Jag har provat att dra ut allt onödigt som är kopplat till den inklusive ljudkort, det som nu är inkopplat är grafikkort, mus, tangentbord och skärm. Har även provat att starta utan dessa grejer för att se om lampan lyser men icket.

Hoppas det finns någon som kan tala om vad som är fel, eller hjälpa mig hitta felet, för jag är helt lost nu, vet inte ens var jag ska börja söka.

Tack på förhand

Skulle faktiskt tippa på att det är moderkortet, vill minnas att jag hade något liknande problem för några år sedan.
Citera
2007-10-23, 19:24
Bannlyst
Hade sammA problem för några dagar sen och jag har inte riktigt listat ut var det var men nu funkar det som det ska igen...
jag köpte ett billigt minne + gfx på komplett för att felsöka och då posta den... sen formaterade jag om och installerade windows och efter det satte jag i de gammla grejerna och nu funkar det felfritt
Citera
2007-10-23, 23:09
Medlem
Hmm vänta nu.. Hur började den fungera för dig? När du bytte minne? Min är helt död ju så jag kan inte direkt formatera om den....
Citera
2007-10-23, 23:56
Medlem
X_surfers avatar
troligen nätagget eller moderkortet
Citera
2007-10-24, 01:00
Bannlyst
jag bytte till ett nytt minne och då kunde jag få upp en post
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera