2007-10-23, 15:13
Bannlyst
Haha, visste inte hur jag skulle starta tråden men såhär blev det..

Köpte en ny skrivare igår (mp610). Nu provade jag att printa på en DVD skiva och det blev snyggt, men inte tillräckligt.

Så jag gick in i programmet och ändrade den inre cirkeln till -10mm och då blev det mycket bättre, det blev alltså 1cm ifrån den inre kanten och inte som tidigare, 2cm. Det jag talar om är själva bilden, så 2cm ifrån = att du har 2cm vitt runtom inre cirkeln som blir ganska fult.

Så nu provade jag att ändra till -20mm men det går då inte, programmet justerar automatiskt tillbaka till -10mm för det verkar vara nån sorts av gräns.

Så då tänkte jag kolla med er här på forumet om någon utav er vet om det är skrivarens fel att den inte kan skriva så långt in eller är det programmets fel?

Ifall det är programmets fel så uppskattas programtips!

Tacksam för svar

/C
Citera
2007-10-25, 16:53
Medlem
hedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chabbsteR
Haha, visste inte hur jag skulle starta tråden men såhär blev det..

Köpte en ny skrivare igår (mp610). Nu provade jag att printa på en DVD skiva och det blev snyggt, men inte tillräckligt.

Så jag gick in i programmet och ändrade den inre cirkeln till -10mm och då blev det mycket bättre, det blev alltså 1cm ifrån den inre kanten och inte som tidigare, 2cm. Det jag talar om är själva bilden, så 2cm ifrån = att du har 2cm vitt runtom inre cirkeln som blir ganska fult.

Så nu provade jag att ändra till -20mm men det går då inte, programmet justerar automatiskt tillbaka till -10mm för det verkar vara nån sorts av gräns.

Så då tänkte jag kolla med er här på forumet om någon utav er vet om det är skrivarens fel att den inte kan skriva så långt in eller är det programmets fel?

Ifall det är programmets fel så uppskattas programtips!

Tacksam för svar

/C
Om det är CD-Labelprint vi snackar om så går du in på File/Select Paper
o väljer New. Där kan du ange ytter o innercirkelmått på labeln o därefter
justera +- 10 mm i programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in