2007-10-23, 12:10
Medlem
Fick en leverans från en webshop idag.. vet inte om jag får nämna den, men... (b**-*2.info)

Hursomhelst, beställde för 600 och varor för 500 saknades.. OM det skulle vara ett misstag från deras sida tror dom antagligen att jag ljuger.. men tror ändå att jag blivit blåst..
För det finns ju inget jag kan göra och det vet dom

Visst, jag har fått varor av dom också.. men nu med 500:- i sjön känner jag ändå att jag vill varna för dom, då dom inte verkar pålitliga till 100%.
Undvik större beställningar säger jag bara..
Citera
2007-10-23, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pallaknas
Fick en leverans från en webshop idag.. vet inte om jag får nämna den, men... (b**-*2.info)

Hursomhelst, beställde för 600 och varor för 500 saknades.. OM det skulle vara ett misstag från deras sida tror dom antagligen att jag ljuger.. men tror ändå att jag blivit blåst..
För det finns ju inget jag kan göra och det vet dom

Visst, jag har fått varor av dom också.. men nu med 500:- i sjön känner jag ändå att jag vill varna för dom, då dom inte verkar pålitliga till 100%.
Undvik större beställningar säger jag bara..

Maila dem och fråga dem lär ju bokföra alla leveranser för misstag.
Citera
2007-10-23, 12:30
Medlem
Arch_Angels avatar
hur sker betalningen till den sidan ??? betalde du via internet i förskott så säg i mailet att du kan skicka en kopia på bankens utdrag som bevis att du betalade dem summan som du påstår...
Citera
2007-10-23, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Maila dem och fråga dem lär ju bokföra alla leveranser för misstag.
Mailade givetvis direkt.. men har en känsla av att jag aldrig ser röken av mina 10g dxm.. känns VÄLDIGT jobbigt då jag hade planerat att köra på dxm ikväll...
Sen är en ekonomisk förlust på 500:- inte att leka med heller...
Citera
2007-10-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel
hur sker betalningen till den sidan ??? betalde du via internet i förskott så säg i mailet att du kan skicka en kopia på bankens utdrag som bevis att du betalade dem summan som du påstår...
Man betalar med egold.. så dom kan ju se att jag betalat för allt det där. Men om dom säger att dom faktiskt HAR stoppat i allt? Finns inte så mycket jag kan göra då..
Citera
2007-10-23, 12:37
Medlem
Mr.Burnss avatar
Det är mycket "om" än så länge från din sida.
Ta det lugnt tills du änns fått respons av dem, fel uppstår hela tiden i världen.
Hoppas det löser sig för dig
Citera
2007-10-23, 12:41
Medlem
Du har rätt.. Jag har kanske förhastat mej.
Blev så besviken när jag öppnade kuveret bara..
Jag återkommer när jag fått svar. För svar på mail brukar dom iaf vara duktiga på
Citera
2007-10-23, 12:42
Bannlyst
Hm ja tänkte beställa från dem nu i veckan med.. fan får väl börja med nån beställning på bara ett par 100 då så ja inte hamnar i samma sits som du!

Trist det där att du kanske blir av med pengar! O bra att du tog upp det här så andra kanske inte går miste om sina pengar!
Citera
2007-10-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89
Hm ja tänkte beställa från dem nu i veckan med.. fan får väl börja med nån beställning på bara ett par 100 då så ja inte hamnar i samma sits som du!

Trist det där att du kanske blir av med pengar! O bra att du tog upp det här så andra kanske inte går miste om sina pengar!
Skriver som sagt här när dom hört av sej. Ett tips kan ju vara att du avvaktar tills vidare. Vet ju faktiskt inte vad dom har för förklaring. Förhastade mej med att säga att dom inte är pålitliga tror jag.. även om det känns så nu..
Som många gånger sakt.. återkommer
Citera
2007-10-23, 12:58
Medlem
Chims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR_Robin_89

Snarare korkat att förhasta sig så med varningar om företag innan man har något konkret.
Fel uppstår alltid, en butik ska inte ses som opålitlig för att dom råkat gjort fel med en order. Det en butik ska dömas efter är hur dom löser problem som uppstår.
Citera
2007-10-23, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chim
Snarare korkat att förhasta sig så med varningar om företag innan man har något konkret.
Fel uppstår alltid, en butik ska inte ses som opålitlig för att dom råkat gjort fel med en order. Det en butik ska dömas efter är hur dom löser problem som uppstår.

Därav mitt "kanske"!
Citera
2007-10-23, 14:28
Medlem
Jag vet, det var dumt.. Självklart kan alla göra fel.
Dom kanske begick ett misstag, gjorde ju jag också nu när jag dömde dom lite för snabbt.
Det är bara det att jag är så osäker på om det verkligen var ett misstag.. egentligen tror jag det. Men jag blev så besviken och därför handlade jag för snabbt.. Det är ju inte någon scam-sida iallafall.. det är en sak som är säker.
Fick trots allt 1g av en annan drog.
Dessutom är det här andra gången jag beställer.

Första gången (innan dom började skicka rekommendrade brev) så dök leveransen aldrig upp. Mailade och då skickade dom ett nytt brev och det fick jag efter några dagar
Så det löste dom ju väldigt bra. och det var ju troligtvis postens fel så..
Eftersom det löste sej då tänkte jag inte mer på det.

Men nu när det strular igen är det självklart att man börjar fundera lite..

Den lilla incidenten samt att det är en kanske inte fullt så laglig shop och att betalning sker med egold gör att det känns lite mindre "seriöst"..
Å andra sidan verkar dom väldigt seriösa när man har kontakt med dom.

Har iallafall tänkt lite nu och samlat mej (Det blev ju faktiskt nästan en liten chock ) och kommit fram till att dom är nog pålitliga, dvs jag tar tillbaka det jag sa. Om dom nu ska blåsa mej varför skicka något överhuvudtaget?

Jag är dock rädd att dom kommer påstå att dom HAR skickat allt (och kanske tror att dom har gjort det). Isåfall får jag ta förlusten på 500 spänn..

Ni som läser det här kan ju ta mitt fall som en liten varningsklocka.. Man kanske inte ska göra någon jättestOR beställning, det kan ju faktiskt hända sånt här och jag skyller INTE på shoppen. Dom är ju faktiskt människor.
Men OM det händer något så står man ju där.. och det känns inte så kul.

Men men.. hoppas det löser sej

(Oj vad långt inlägg.. kan det ha något att göra med att jag intagit ganska mycket av deras bzp? )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in