• 1
  • 2
2007-10-23, 08:18
Bannlyst
Har letat efter en liknande post men inte hittat någon finns det redan posta en länk dit så kan denna tråden stängas.

Annars undrar jag precis som topicen säger:

-Hur kom ni i kontakt med droger?

-Vad fick er att testa?

Peace !
Citera
2007-10-23, 08:32
Medlem
En polare och massa folk på ett forum rökte (inte flashback) så jag bestämde mig för att testa jag med
Citera
2007-10-23, 08:56
Medlem
rauldukes avatar
Första gången var med min dåvarande flickvän, hasch på en litet torg i gamla stan. :-D Fick tag på knarket via en kompis i klassen, vars bror hade en del i sin knarkarkvart.

Men jag kom egentligen kontakt på riktigt, när en kompis i bandet talade så mkt om det. Sen var jag i en svacka själv i livet, så jag provade till sist.
Min kompis hade just kommit hem från en tre månaders resa med sin flickvän, och sa: "Ikväll vill jag festa ordentligt". Supa tönkte jag, men inte han.
Klockan 23:00 snurrade jag ordentligt på ren MDMA. Det var min första tunga drog. Jag gillade det.

(jag är ren nu)
Citera
2007-10-23, 09:01
Medlem
Finns ett antal trådar som liknar denna, förstår inte hur du kunde missa det bara

Aja, kan väl svara på frågeställningen då jag inte har något bättre för mig direkt. En äldre vän frågade om jag ville röka på - tackade ja, tänkte att det kunde vara en rolig sak att pröva. Inget särskilt som fick mig att testa, blev lite mer spänning i tillvaron.
Citera
2007-10-23, 11:07
Medlem
rizzeees avatar
Nej brorsan började köra med cannabis propaganda för mig redan som liten, lågstadiet. När jag gick i 3an så sprang jag omkring med accessoarer med majja blad på, armband och dylikt. Sen blev jag mer och mer intresserad av röka med åren, testade första gången när jag var 14 år via en kompis som fixade åt mig. Rökte med brorsan och blev snorbäng! Sen dess har det hållt på :P
Citera
2007-10-23, 11:51
Medlem
XXtazys avatar
Jag kände en kille som var några år äldre och som knapra rätt så mycket E. Han tjatade ofta på mig att jag skulle köpa av han och en gång när jag var 14 hade jag bråkat me min flickvän och bestämde mig för att testa. Men tjejen fick reda på det och fick mig att inte börja peta regelbundet.
Fast jag brukar se det som att jag började knarka när jag var 15 och började dricka regelbundet. Anledningen till det var att det var så kul att dricka med kompisarna och vara ute o träffa nya människor
Citera
2007-10-23, 11:58
Bannlyst
Har alltid funnits ett intresse för hur man kan förändra hjärnans naturliga betende.. Har svaga barndoms minnen hur jag blandat och mixat allt möjligt både från kryddskåp och natur för att röka eller äta i detta syfte.. Sen kom resten naturligt. Eftersom man har ett intresse så dras man per automatik till personer som känner liknande och därigenom får man även kontakt med diverse droger
Citera
2007-10-23, 12:10
Medlem
Rob Foxters avatar
Jag började intressara mig för rock´n roll!
The Beatles blev favoritbandet, följde deras discografi, hamnade tillslut på Sgt Pepper... vilket resulterade i en hel del forskning kring drogkulturen.

Jag beslöt mig för att testa, beväpnade mig med kniv, klättrade upp för ett par balkonger mitt i natten, och stal lite plantor, och gick hem.
Har inget dåligt samvete för fem öre heller, då han jag stal ifrån är ett monster.

Därefter rökte jag några gånger i majspipan, men tröttnade.
Senare har jag också testat E-ethyl-2cb... tyckte om det, men är försiktig.

Musiken kommer fortfarande i förstahand, defenetivt!
Citera
2007-10-23, 12:22
Medlem
tasses avatar
första gången jag snubblade över droger var när jag började umgås med kompisar till en tjejkompis. de pysslade med lite allt möjligt, vart lite nyfiken å testade hasch å affe, vart väl inte så där jätteimponerad å la ner all sådan verksamhet tills för några månader sen då jag träffade min nuvarande pojkvän å hoppsan hejsan så satt man plötsligt där på kvällarna med knarket på bordet!
Citera
2007-10-23, 15:30
Medlem
WrathInMes avatar
Har ända sen jag va liten, drömt om hur d sku kännas att ta olika droger och därefter alltid vetat att jag skulle komma att ta nånting en vacker dag... Mycket riktigt, en vacker dag, nere i Kapstaden, så blev jag erbjuden en spliff, sjuuukt billigt där!

Sen när jag kom hem till Norden igen, så fortsatte min "karriär" ganska fort... På bara 3 månader hade jag gått från hasch och svamp, till amfetamin och till sist heroin... D e nu ganska många år sen och nu är jag inne på mitt 3e år av subsitiutionvård och får Suboxone i öppenvård... Så kan d gå...
Citera
2007-10-23, 15:50
Medlem
YeOl´MadHatters avatar
Första seriösa flickvännen jag hade introducerade mig för cannabis, hennes bästa vän var den som skötte langningen på den orten så det blev ju ganska mycket.
Dock blev hon helt dum i huvudet när hon rökte, dvs nojjig som fan, fick för sig massa skit. Förutom det var det en väldigt bra sak.
Så på den vägen är det väl.
Citera
2007-10-23, 16:04
Medlem
via böcker och internet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto