2007-10-22, 21:24
Bannlyst
Hejsan!

Ska köpa en iPod Touch och har en polare som åker till USA snart. Köper han den åt mig där så känar jag dryga 1 lax på de. Men då undrar jag självklart, vet någon om iPod garantin är "internationell".

Te.x : Han köper en iPod åt mig där i något varuhus eller på en Apple Shop. När jag kommer hem andvänder jag den för glatta livet, allt är frid och fröjd. Tills den dagen den fuckar sig och jag vill ha den reparerad/bytt på garantin. Kan jag då gå till Appel shoppen i gbg och lämna den där? (Har en förmåga att få saker att sluta fungera, utan att andvända dem vårdslös för 5 öre)

Är tacksam för alla svar! .Filip
Citera
2007-10-22, 21:26
Medlem
siarens avatar
Ja, alla apples produkter har garanti i hela världen. Ipod har alltid haft det, och de stationära macarna fick det förra året.
Citera
2007-10-22, 21:38
Medlem
Kicker.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siaren
Ja, alla apples produkter har garanti i hela världen. Ipod har alltid haft det, och de stationära macarna fick det förra året.
Ja, Ipoden kommer du ha garanti på. Jag har själv en äldre från USA, som jag hade sönder och fick en ny (smart trick förövrigt)

...För att svara på det som siaren skrev, så kan jag säga att nya Iphonen inte har garanti i Sverige. Man måste nämligen låsa upp den...

MVH!
Citera
2007-10-22, 21:45
Bannlyst
Tack så hjärtligt för era snabba svar. .Filip
Citera
2007-10-22, 21:46
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicker.
...För att svara på det som siaren skrev, så kan jag säga att nya Iphonen inte har garanti i Sverige. Man måste nämligen låsa upp den...

MVH!

Det var som fan. Om man inte låser upp den, har man garanti då eller är iphonen ett specialfall?
Citera
2008-02-10, 19:29
Medlem
090192s avatar
Allt jag vet är att jag kötpe min i USA och killen där sa att man kan skicka in den till apple så får man den lagad..
Citera
2008-02-10, 19:46
Medlem
urcurcs avatar
Så länge du inte köper i ett IMC land (http://www.apple.com/euro/cemea/) är det internationell garanti som gäller
Citera
2008-02-10, 19:53
Medlem
West-ens avatar
Jo, Apples garrantier brukar vara internationella, de är iaf de på iPods.
En liten offtopicfråga, är det någon som vet om de brukar laga produkterna eller bara byta ut dem? (När det gäller iPods?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in