Citat:
Ursprungligen postat av filur2k
Ja, hur får jag föregat att villja ha en annons på min hemsida som på flashback ->
Just nu är sidan inte uppe men visst måste det vara många människor som klickar sig in på sidan för att någon ska villja annonsera? Hur hittar jag annonsörer?
Tack!
Jag arbetar med att sälja annonsplats på nätet. Tänk såhär: Varför skulle någon vilja betala för att synas på just DIN hemsida? Vad är nyttan för kunden? hur många når han? Hur mäter du exponeringar? Vilka kunder når min kund? Vilken prissättning är lämplig? Vilken sorts annonsering ska du erbjuda (banners, sponsrade länkar etc.)
FB har ett lysande koncept (tycker jag) jag är inte insatt med hur de jobbar men jag har lagt märke till en del saker.
FB har en form av riktad marknadsföring. Om du går in på spice tråden så visas deras banner. Går du in i sexforat visas banners från sexbutiker och dylikt. FB har då ett lysande argument: " om ni annonserar hos oss kommer er annons enbart visas för folk som bevisligen har intresse för de prod/tjänster ni har att erbjuda."
Vad är det din hemsida handlar om? Vad säljer/erbjuder du?
Kort så är det som med all annan försäljning. Hitta ett behov hos dina kunder och tillfredställ det.
hejs