Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Tanken svindlar när man tänker på hur många liv som kristendomen har på sitt samvete. Där framstår alla facister, nazister och kommunister som småhandlare. Och detta Tubbo det är ren FAKTA.
Först måste jag fråga dig om du verkligen tänkte till innan du svarade där?
Kommunister... småhandlare?
I dag är det fortfarande omtvistat hur många som egentligen fallit offer för de avrättningar, deporteringar och hungersnöd som förekom under Stalins tid i Sovjetunionen under 1924-1953. Efter Sovjetunionens kollaps 1991 har hemliga arkiv gjorts tillgängliga. Det finns inga officiellt fastställda siffror men flera forskare är överens om att minst 10 000 000 människor dog en onaturlig död i Sovjetunionen, som således är orsakat av statlig repression.
En del västhistoriker, som R J Rummel, har kommit fram till siffror mellan 60 och 70 miljoner döda. Men detta har av många ansetts i överkant och har heller inte kunnat bestyrkas med det arkivmaterial som finns. De hemliga arkiven som finns tillgängliga menar somliga inte är tillförlitligt, då hemlighetsmakeri och brister i dokumentationen i arkiveringen kan vara orsak till att dessa uppskattade siffror inte kan bestyrkas. Forskaren Robert Conquest har angett siffror på upp till 30 000 000 offer, ned till 20 000 000.[13]
http://sv.wikipedia.org/wiki/Josef_Stalin
Det kan man ju också se som fakta.. om man vill..
Tror du då fortfarande att..
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Tanken svindlar när man tänker på hur många liv som kristendomen har på sitt samvete. Där framstår alla facister, nazister och kommunister som småhandlare. Och detta Tubbo det är ren FAKTA.
Vi har inte ens kommit till nazisterna än..
PS. Jag brukar väl inte drälla på wikipedia men jag hade inga siffror på handen..