• 2
  • 3
2007-10-22, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
Verkar kunna bli en hel folkrörelse av det här!

Jag tror dock att det finns en risk av svampen blir dålig om man gör så här , Svamp är ju känsligt när det kommer till fukt och sånt. Den torkar helt enkelt fortare så man bör väl tillaga den samma dag iallfall.
Citera
2007-10-22, 01:52
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoloth
Jag tror dock att det finns en risk av svampen blir dålig om man gör så här , Svamp är ju känsligt när det kommer till fukt och sånt. Den torkar helt enkelt fortare så man bör väl tillaga den samma dag iallfall.

Den dag jag kommer fram till champinjonkorgen på ICA och det bara ligger fötter där kommer jag bli en smula upprörd!
Citera
2007-10-22, 08:46
Medlem
ageblasters avatar
men... vad är det för fel på fötterna? Smakar ju precis likadant som hatten?
Citera
2007-10-22, 11:25
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ageblaster
men... vad är det för fel på fötterna? Smakar ju precis likadant som hatten?

Ja, jag använder oftast hela champinjonerna. Det är väl kanske att fötterna kan ha en lite träigare konsistens.
Citera
2008-07-11, 10:21
Medlem
Champinjonens avatar
tackar tackar

Edit: lol sorry för 091209312 år gammal bump -.-
Citera
2008-07-19, 23:54
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Du menar att du skalar bananerna i butiken ? Hur gör du med kokosnötter ?
Eller passionsfrukt!
Sorry för onödigt inlägg men var tvungen tillägga den roliga tanken

Edit för att vara on topic,
Blomkål ser man ofta blasten avplockad på. Kan förstå det om de är så snåla
för blasten väger rätt mycket ändå. Fast det är jävla fittfasoner skala varor på detta sättet.
Senast redigerad av Liten_smurf 2008-07-19 kl. 23:56.
Citera
2008-07-20, 00:00
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOKO_MOTIV
dessutom fanns det inte någon skylt som förbjöd detta agerande.

I min lokala Lidlbutik sitter det en skylt som upplyser om att blomkålen EJ säljs skalad.
Trodde mest att det var utlänningar som höll på med sånt, men jag fick visst ännu en fördom krossad.
Citera
2008-07-20, 04:18
Medlem
Euroshoppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
Pistagenötter

Hade butiken haft skalade pistagenötter så hade de ju varit dyrare!
Citera
2008-07-20, 07:31
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
I min lokala Lidlbutik sitter det en skylt som upplyser om att blomkålen EJ säljs skalad.
Trodde mest att det var utlänningar som höll på med sånt, men jag fick visst ännu en fördom krossad.
Å andra sidan så kan man bli rätt förbaskad när man under de massiva bladen hittar ett blomkålshuvud av pingis-bolls-storlek. Man betalar därmed hälften för bladverket. Det här utnyttjas hårt av både odlarna och detaljisterna. Vi konsumenter borde kanske höras lite mer.

En liten jämförelse. Det är som om man skulle köpa bananer men kriteriet var att man också måste köpa stången de växer på .

~Paul~
Citera
2008-07-20, 09:09
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Å andra sidan så kan man bli rätt förbaskad när man under de massiva bladen hittar ett blomkålshuvud av pingis-bolls-storlek. Man betalar därmed hälften för bladverket. Det här utnyttjas hårt av både odlarna och detaljisterna. Vi konsumenter borde kanske höras lite mer.

En liten jämförelse. Det är som om man skulle köpa bananer men kriteriet var att man också måste köpa stången de växer på .

~Paul~

Jag håller med dig! Det är inte bara en gång man kommit hem och insett att det man trodde var ett rimligt stort blomkålshuvud hade storleken av en tennisboll.
Om blomkålen var billig i kilopris skulle det inte reta mig men ofta är den hutlöst dyr.
Citera
2008-07-20, 09:35
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAndersson
Om blomkålen var billig i kilopris skulle det inte reta mig men ofta är den hutlöst dyr.
Exakt. Den är nu för tiden dyr till och med under sin säsong .

~Paul~
Citera
2008-07-20, 12:30
Medlem
Om det inte finns nån lök som är fast brukar jag ta bort ett lager skal. Inte för prissänkningen på de grammen, utan för att slippa ha en liter lösa skal liggande bland löken hemma.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in