Var och kvällshandlade idag när jag på Hemköp observerar en äldre dam som med stor frenesi är i full färd med att avlägsna champinjonernas
(Agaricus bisporus) hattar från själva foten för att sedan slänga tillbaka det hon inte ville ha.
Nyfiken som man är går det ju inte att låta bli att undra lite försynt vad som pågår.
Hon menade att hon ändå bara äter hattarna och därför inte ska behöva betala för resten.
Jag var tvungen att fråga om hon även skalar apelsinerna eller drar av blasten på purjolökar innan hon betalar i kassan.
Fick till svar att det att kanske kommer folk efter henne som endast vill ha det hon just ratat dessutom fanns det inte någon skylt som förbjöd detta agerande.
Det har hon ju helt rätt i men jag hävdade att även finns något som kallas för bondförnuft och kanske borde brukas lite oftare i dessa dagar...sen tackade jag för mig.
Missförstå mig rätt, det är inte så att mitt hjärta ömmar för
Axfood´s multinationella verksamhet som tar ut ockerpriser för skräpmat men jag har vid ett flertal tillfällen observerat svampkorgarna i grönsaksdisken ligga halvtomma med endast champinionfötter och har i min enfald trott att dessa separerats under transport eller pga ovarsam hantering men nu vet jag bättre
Är detta ett vanligt förekommande fenomen..??..finns det fler här som gör så??
Dagens i-landsproblem i know