2022-03-25, 22:04
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Äntligen fick Kalla stå på pallen. I SM med medioker konkurrens.

Du menar att Charlotte fick vinna ännu ett individuellt SM-guld - hennes 29:e i ordningen - i en hård kamp med två flerfaldiga VM-medaljörer.
Citera
2022-03-26, 00:05
Medlem
SAIVONs avatar
Jag är inte insatt alls i sport men hon är anmärkningsvärt duktig. Jag är väldigt imponerad.

Däremot tycker jag statyn på henne absolut inte var det minsta smickrande jämfört med dem vi har här och var i landet på män https://www.google.com/search?q=stat...8CI-7xxO2uwJbM

Är måhända ett sätt att framhäva idrottare, jag vet inte. Men bättre hade de kunnat gjort.
Citera
2022-03-26, 00:22
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Jag är inte insatt alls i sport men hon är anmärkningsvärt duktig. Jag är väldigt imponerad.

Däremot tycker jag statyn på henne absolut inte var det minsta smickrande jämfört med dem vi har här och var i landet på män https://www.google.com/search?q=stat...8CI-7xxO2uwJbM

Är måhända ett sätt att framhäva idrottare, jag vet inte. Men bättre hade de kunnat gjort.

Haha, det plågade ansiktsuttrycket påminner om när Han Solo blir nedfryst i ett kolblock i "Rymdimperiet slår tillbaka".

https://www.google.com/search?q=solo...&bih=613&dpr=1
Citera
2022-03-26, 00:23
Medlem
StigAllans avatar
En riktig Dunderkvinna som väl är värd sin plats i svenskt skidliv!

Skidspåren har krävt en stor del av Kallas liv hittills och jag hoppas vi andra har stor förtröstan att det ska fungera så bra i fortsättningen på hennes liv.

Bra jobbat!
Citera
2022-03-26, 00:30
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Haha, det plågade ansiktsuttrycket påminner om när Han Solo blir nedfryst i ett kolblock i "Rymdimperiet slår tillbaka".

https://www.google.com/search?q=solo...&bih=613&dpr=1

Jag vet inte men hon har ju varit fantastiskt duktig. Hade hon inte kunnat förevigats i något liknande som bilden i den här länken https://www.skidor.com/Grenar/langda...nitoureniRuka/

Nåväl. Hon själv är nog glad och nöjd. Jag bara reflekterade över att män som regel framställs med pondus och värdighet. Vi ska se dem som ståtliga, respektingivande. Det känns som om hon verkligen avfeminiserades genom att det är exakt in action statyn föreställer henne. Men som sagt, hon har en alldeles egen staty och otroliga bedrifter.
Citera
2022-03-26, 00:35
Medlem
billigosts avatar
Vill inte ta ifrån henne något när hon säkerligen fortfarande firar sitt SM-guld, men man kan ju inte annat än att tycka att hon underpresterat med tanke på vilken talang hon var när hon slog genom. 12 världscupsegrar imponerar ju inte direkt?
Citera
2022-03-26, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vill inte ta ifrån henne något när hon säkerligen fortfarande firar sitt SM-guld, men man kan ju inte annat än att tycka att hon underpresterat med tanke på vilken talang hon var när hon slog genom. 12 världscupsegrar imponerar ju inte direkt?
Det är inte så lätt att vinna och 12 segrar tycker jag är mycket bra! Tänk att hon ofta tävlat mot Björgen och Johaug.
Citera
2022-03-26, 09:28
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Det är inte så lätt att vinna och 12 segrar tycker jag är mycket bra! Tänk att hon ofta tävlat mot Björgen och Johaug.

Vid Unga år var hon o Pärmen jämna...Nu Pärmen bättre
Citera
2022-03-26, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Vid Unga år var hon o Pärmen jämna...Nu Pärmen bättre

Skiljer 3,5 år mellan dem. Kalla var bättre vid 31 års ålder än vad Pärmen är nu när hon är 31 år.
Citera
2022-03-26, 11:28
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot

Jag menade inte att det är dåligt, utan snarare att man inte tillvaratagit den talangen hon hade fullt ut. Hon är väl typ den åkare i toppen som utvecklats minst under karriären.
Citera
2022-03-26, 12:12
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag menade inte att det är dåligt, utan snarare att man inte tillvaratagit den talangen hon hade fullt ut. Hon är väl typ den åkare i toppen som utvecklats minst under karriären.

Kalla har ju framförallt varit en mästerskapsåkare. Men jag håller med dig. Nog trodde man när hon slog igenom att hon skulle tagit fler världscupsegrar än 12 när karriären väl summerades.

Eller för den delen lyckas bättre rent generellt i världscupen. Hon har ju inte ens varit topp-3 i totalen en endaste gång.
Citera
2022-03-26, 12:35
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Kalla har ju framförallt varit en mästerskapsåkare. Men jag håller med dig. Nog trodde man när hon slog igenom att hon skulle tagit fler världscupsegrar än 12 när karriären väl summerades.

Eller för den delen lyckas bättre rent generellt i världscupen. Hon har ju inte ens varit topp-3 i totalen en endaste gång.

Nja, att kalla henne för mästerskapsåkare blir ju lite missvisande, det är väl snarare att hon är en underpresterare i världscupen och har haft med sina mått mätt normala mästerskap, bortsett från åren mellan OS 2010 och 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in