• 1
  • 2
2007-10-21, 12:58
Medlem
För en tid sedan ringde en försäljare från Telenor till mig och erbjöd mig att skaffa Telenor mobilabonnemang. Eftersom jag hade bredband och hemtelefon från Bredbandsbolaget (Telenor) så kunde jag få en mobiltelefon, så skulle Telenor bjuda på månadskostnaden för min hemtelefon.
Jag nappade på erbjudandet och sa upp mitt Halebop kontantkort.

I Telenorbutiken sa man att Telenor var billigast, bara 89öre/minut till alla andra nät. Jag valde en mobil för 199kr/mån och skrev upp mig på 24 månader.
Det jag glömde fråga var dock vad det kostade att ringa till utlandet, men jag tänkte att det kan väl inte vara så väldigt dyrt, då jag med Halebop ringt till utlandet för ungefär 300-400kr per månad.

Jag ringde som vanligt med min nya mobiltelefon, men fick efter fem dagar ett sms där det stod att jag hade ett saldo på 2300kr.
Jag ringde upp kundtjänst och fick höra att medans Halebop har en minutkostnad på 87öre till utlandet, så tar Telenor 19kr per minut.
Alltså cirka 20 gånger dyrare.

Jag bad mannen säga upp mitt abonnemang, vilket han kunde göra eftersom man enligt konsumentlagen har en veckas ångerrätt.
Jag skrev även ett långt brev till Telenors huvudkontor i Karlskrona där jag bad de välja om jag skulle betala fakturan som jag fått, men då också säga upp även mitt bredband och min hemtelefon, eller om fakturan kunde makuleras.
Svaret jag fick var att både fakturan skall betalas, och att abonnemanget inte heller sagts upp, utan skulle fortlöpa i 24 månader till.
Den ångerveckan mannen i kundtjänst talat om gällde inte när man köpt mobilen i butik.

(Se hela brevet här)

Jag skrev tillbaks till huvudkontoret att jag ska betala fakturan, men jag kommer då också säga upp mitt bredband och min hemtelefon från Bredbandsbolaget och istället skaffa ett billigare alternativ från en av konkurrenterna. Fick då inget svar.

Telenor kan undhålla information om samtalspriser, och inte vara tillmötesgående mot missnöjda kunder, allt för att få in pengar. Man tänker kortsiktigt och vill hellre ha in en betald faktura än att behålla en kund i långa loppet.
Men man kan inte stoppa konsumenter från att sprida negativa budskap om företag, så jag vädjar nu till alla som läser detta att inte välja Telenor.

http://hem.bredband.net/telenorsuger/
Citera
2007-10-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
http://hem.bredband.net/telenorsuger/

Haha! Satte du upp sidan när du kom hem från semestern och märkte att du kanske hängt lite väl mycket vid mobiltelefonen?

För övrigt så har man nog koll på vilken operatör man ska ha om man ringer mycket till Thailand...
Citera
2007-10-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blamer
Haha! Satte du upp sidan när du kom hem från semestern och märkte att du kanske hängt lite väl mycket vid mobiltelefonen?

För övrigt så har man nog koll på vilken operatör man ska ha om man ringer mycket till Thailand...

Nja, jag ringde från Sverige eftersom jag har många vänner därborta...
Men ja, jag har satt upp den sidan och ska nu göra det till mitt mål i livet att ge Telenor dåligt rykte.
Citera
2007-10-21, 20:00
Medlem
Kriminalarens avatar
Vad är problemet? Du har blivit blåst av en säljare och dessutom struntat i att kontrollera samtalspriserna utomlands. Jag hatar Telenor ordentligt, men de har skött sig som de ska i detta.
Citera
2007-10-21, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalaren
Vad är problemet? Du har blivit blåst av en säljare och dessutom struntat i att kontrollera samtalspriserna utomlands. Jag hatar Telenor ordentligt, men de har skött sig som de ska i detta.

Nej, jag har inte struntat i att kontrollera samtalspriserna.
I brevet skriver jag att jag försökt hitta priserna på deras hemsida, men utan framgång.. Och 20 gånger dyrare än Halebop är fan inte skäligt pris heller..

Jag vet att de har rätt i saklig grund, men jag tar då tillfället i akt att göra det jag kan, nämligen uttrycka mitt missnöje och sprida mina åsikter om företaget genom att tipsa folk om att inte välja Telenor.
Citera
2007-10-21, 20:18
Medlem
Ähhh, SBS. Du bevisar bara varför kunden alltid har fel. Kolla vad som gäller innan du börjar gnälla.
Citera
2007-10-21, 20:21
Medlem
Squalos avatar
Samtliga operatörer beter sig väl numera som svin, eftersom dom måste pressa priserna för att framstå som billigare hela tiden.

Du får vara glad att det inte var Hi3G som du bråkat med. Och du hade nog fått lika mycket skit från alla andra operatörer.

Men kasta mycket skit på dom, så kanske dom skärper sig.
Citera
2007-10-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Ähhh, SBS. Du bevisar bara varför kunden alltid har fel. Kolla vad som gäller innan du börjar gnälla.

Du verkar inte heller tagit dig tid att läsa brevet där det står mer detaljerat att jag ger Telenor valet att jag antingen kan betala fakturan, men det kommer leda till att jag säger upp mitt bredband, min hemtelefon och mitt mobilabonnemang, eller så makuleras fakturan och jag kan fortsätta vara kund så att företaget på så sätt fortfarande får in pengar från mig varje månad.

Självklart valde Telenor att fakturan ska betalas, sedan får jag göra vad jag vill.. Och det är det jag gör nu, tipsar folk om att Telenor har utlandspriser 20 gånger högre än andra, och prioriterar kortsiktig vinst före god kundkontakt.

Det är det jag kan göra som konsument, och det är det jag gör.
Citera
2007-10-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Samtliga operatörer beter sig väl numera som svin, eftersom dom måste pressa priserna för att framstå som billigare hela tiden.

Du får vara glad att det inte var Hi3G som du bråkat med. Och du hade nog fått lika mycket skit från alla andra operatörer.

Men kasta mycket skit på dom, så kanske dom skärper sig.

Japp, troligtvis

Men lite kul är det ju att sidan jag gjorde ligger på deras egen server

Tycker du att jag borde skicka länken till Telenor också?
Egentligen borde jag fixa hem.bredband.net/telenormobil eller liknande
Citera
2007-10-21, 20:35
Medlem
LéKrisss avatar
Äh, ska det vara så svårt att erkänna för dig själv att det är ditt eget fel? Du fattar väl att de sitter på Telenor och skrattar sig harmynta åt dina ultimatum?
De må bete sig tvivelaktigt i övrigt, men att du inte kollade vad det kostar att ringa till Thailand är enbart ditt eget fel.

Ganska fin sida dock.
Citera
2007-10-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Äh, ska det vara så svårt att erkänna för dig själv att det är ditt eget fel? Du fattar väl att de sitter på Telenor och skrattar sig harmynta åt dina ultimatum?
De må bete sig tvivelaktigt i övrigt, men att du inte kollade vad det kostar att ringa till Thailand är enbart ditt eget fel.
Jag vet, jag vet.. Men vill de inte möta mig halvvägs så gör inte jag det heller.. Om du fattar.. Självklart är det mitt fel från början, det har jag erkänt redan i brevet som jag skrev till dem.. Jag gör det som återstår nu, nämligen att viga mitt liv åt att bli Telenors budbärare från Helvetet.

Citat:
Ursprungligen postat av LéKriss
Ganska fin sida dock.
Tack.
Citera
2007-10-22, 00:06
Medlem
031s avatar
Telenor suger ja!
telia och halebop med dessutom.

Visste du om att parlino har 0 kr per minut till nästan alla?
Och det är inte ens abonemang.
Comviq kompis kostar det 69 öre sen snackar du i flera dagar utan en krona går.
Gratis sms för den delen med....

Jag har comviq kompis då jag känner inga andra med annat än tele2.
Dessutom är parlinos uppkopplingstid 99 öre men värt i längden om man har polare som har massa annat.
Sen finns det ju amigos och telias utlandsgrej som ochså är jävligt bra!

Hoppas det ordnar sig !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in